بخش خصوصی شریک مدیران شهری شود/تحول‌آفرینی نمایشگاه در کنار دانش‌بنیان‌ها

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: بخش خصوصی به شرطی ترغیب به همکاری می‌شود که شریک مدیران شهری شود و از نظر من این اتفاق می‌تواند در شهر اصفهان بیفتد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد امروز _چهارشنبه یازدهم مردادماه _ در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری، اظهار کرد: موضوعاتی که این نمایشگاه به آن‌ها ورود کرده از جمله تجهیزات ایمنی، خدمات شهری، همچنین موضوعات مرتبط با حمل‌ونقل بسیار مهم و مورد نیاز کشور است.

وی افزود: کشور ما با وجود بیش از ۱۴۰۰ شهر، ۴۵ هزار روستا و ۳۸ هزار دهیاری، ظرفیت‌های بی‌بدیل دارد و هرکدام از این شهرها و روستاها ظرفیت‌های کم‌نظیر در حوزه‌های خدمات شهری، زیباسازی، فضای سبز، حمل‌ونقل و شهرسازی دارند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خاطرنشان کرد: چنانچه حضور جدی همه شهرداران، شهرداری‌ها، تولیدکنندگان کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش‌پایه خلاق و نوآور را در نمایشگاه شاهد باشیم، می‌توانیم شاهد تحول در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: سرعت توسعه شهرها در جهان افزایش داشته است؛ بنابراین دیگر نمی‌توان از ابزارها و شیوه‌های قدیمی در قرن بیست‌ویکم استفاده کنیم؛ بنابراین چنانچه نمایشگاه در کنار خود شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان و جوانان خلاق و صاحب سبک را داشته باشد، می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

جمالی‌نژاد ادامه داد: امیدواریم در نمایشگاه‌های آتی دستاوردهای جدیدتری را شاهد باشیم و حضور هوش مصنوعی و متاورس در شهرها را داشته باشیم، البته بسیاری از کشورهای مجاور ایران در این زمینه به سمت رتبه‌های جهانی پیش می‌روند.

وی تاکید کرد: برخی جوانان خارج از کشور و کشورهای همسایه در حال فعالیت در شرکت‌ها هستند، در حالی که باید از ظرفیت این جوانان در داخل کشور نیز استفاده شود و شهرها را به علوم و فناوری‌های جدید مجهز کرد که نمایشگاه بستر خوبی برای آن است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور ادامه داد: موضوع حکمرانی جزو موضوعات جدی و مورد تاکید وزارت کشور است؛ بنابراین مدیران، مسئولان و حاکمان باید به نوعی بستر را برای حضور پر رنگ مجموعه‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران آماده کنند.

وی تاکید کرد: چنانچه بخواهیم شهرهای موفقی داشته باشیم نباید شهرداری‌ها وظایف خود را به تنهایی پیش ببرند، بلکه لازم است بخش خصوصی نیز درگیر شود و میان آن‌ها رقابت ایجاد کند.

جمالی‌نژاد افزود: بخش خصوصی به شرطی ترغیب به همکاری می‌شود که شریک مدیران شهری شود و از نظر من این اتفاق می‌تواند در شهر اصفهان بیفتد.

وی گفت: چنانچه ایده‌ها، محصولات و تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان خریدار نداشته باشد و حلقه واسط میان مجموعه‌های دانشی، مدیران شهری و مجموعه‌های اجرایی ایجاد نکنیم، این شرکت‌ها طرد می‌شوند؛ بنابراین در کنار تشویق شهرها برای راه‌اندازی چرخه‌های ارزش و ترغیب شرکت‌ها به حضور جدی در نمایشگاه، باید دستگاه‌های اجرایی را ملزم کنیم تا از اقدامات و محصولات این شرکت‌ها استفاده کنند.

کد خبر 677447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.