اینجا ابزارها و محصولات برای خدمات‌رسانی در شهر به صف شدند

دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در اصفهان و تلاقی آن با ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل و ترانزیت و دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات ایمنی، حفاظت و امنیت با استقبال مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اینجا جنس فضا از نوع خدمت است، فضایی که خادمان شهر قرار است برای خدمت کردن بهتر و بیشتر، با ابزارهای ب روزتر و مطابق با تکنولوژی‌های جهان آشنا شوند، آن‌ها را برگزینند و با به‌کارگیری آن‌ها در عرصه خدمت کوشاتر باشد.

امروز دومین روز از رویداد چهار روزه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری است که از دهم تا سیزدهم مردادماه دایر است؛ ساعت ۱۵ طبق قرار قبلی درب نمایشگاه باز می‌شود، غرفه‌داران یک به یک در غرفه‌های خود حضور پیدا کرده و در اصطلاح غرفه خود برای عرضه خدمات و محصولات خود به خادمان شهری مهیا می‌کنند.

اولین تصویر بزرگی که از این نمایشگاه در چشم بازدیدکننده‌ها خودنمایی می‌کند، غرفه‌های پررنگ و لعاب چند خودروساز کشوری و فعال در عرصه ماشین‌های سنگین و خدمات شهری است، ماشین‌هایی که شاید پیش از آن در مجله‌های خارجی نمایی از آن را دیده بودیم و یا در بخشی از تیزرهای تبلیغاتی مشاهده کرده بودیم، اما امروز به صورت زنده و قابل لمس در این نمایشگاه به عرصه نمایش درآمده است.

همواره یکی از سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، خدمت در شأن مردم است، بنابراین در این محیط شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق، مبتکران نوین، ایده پردازان به روز و ارگان‌های عمومی فعال در عرصه مدیریت شهری به زیر یک سقف در درصدد برآمده‌اند تا بتوانند ابزارهای لازم را برای خدمت در شأن مردم به خادمان مدیریت شهری ارائه کنند.

اینجا ابزارها و محصولات برای خدمات‌رسانی در شهر به صف شدند

در این فضای نمایشگاهی، رویدادی چهار روزه متشکل از ایده‌های برتر، تفکرات خلاقانه، ابزارآلات و محصولات و دستاوردهای نوین و بروز به نمایش گذاشته شده تا خادمان شهری بتوانند برای رسیدن به خدمت بهتر و در شأن مردم ابزار مناسب را در دست داشته باشند.

از بهترین و بروزترین تجهیزات آتش نشانی و خدمات ایمنی شهری، سیستم‌های نوین فناوری اطلاعات، ماشین‌آلات برتر خدمات شهری و حمل‌ونقل عمومی تا غرفه‌های مبتنی بر عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهری، کارکردهای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان و سازمان زیباسازی شهرداری در معرض عموم قرار داده شده است.

شاید در نگاه اول، نخستین تصویر ذهنی از یک نمایشگاه، شلوغی و انبوهی جمعیت به ذهن متبادر شود اما این نمایشگاه فضایی تخصصی است، با جامعه مخاطب خاص؛ بنابراین شاید از نظر جمعیت بازدید، این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌هایی چون کتاب و پوشاک، جمعیت کمتری را پذیرا باشد اما نوع و جنس آن، تعداد افراد زیادی از جامعه را در سطح شهرها در بر می‌گیرد.

همگی در این نمایشگاه اعم از بخش خصوصی، ارگان‌های عمومی و سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری اصفهان به دور هم جمع شده‌اند تا بتوانند در راستای خدمت بیشتر به خادمان شهری و شهر خود کمک کنند.

مخاطبان و بازدیدکنندگان اصلی آن، مدیران و خادمانی هستند که جنس آنها خدمت کردن است و لزوم انجام وظیفه آنها به بهترین نحو، ابزار به روز و مطابق با فناوری و تکنولوژی است.

امروزه شاید پس از اتاق‌های فکری که رسالت تصمیم‌سازی را برعهده دارند، ابزارهای خدمت شهری در عرصه‌های مختلف همچون ایمنی و آتش‌نشانی، خدمات شهری و نظافت، حمل‌ونقل عمومی و فناوری اطلاعات بیشترین نقش را ایفا می‌کنند.

اینجا ابزارها و محصولات برای خدمات‌رسانی در شهر به صف شدند

بر این اساس شهر اصفهان و نمایشگاه بین‌المللی اصفهان میزبان دوازدهمین دوره نمایشگاه جامع مدیریت شهری شده تا بتواند فاصله و خلاء موجود بین خادمان شهری و تسریع در خدمت کردن را با نمایش آخرین دستاوردها و محصولات رفع کند.

حضور کودکان خردسال تا موسفیدانی که به نوعی در زندگی شخصی خود با خدمات شهری عجین هستند، در قاب تصویر عکاسان درخشان بود.

حضور بیش از ۱۰۰ شهردار از شهرهای مختلف استان در قالب خادمان شهری، نقطه عطفی از نمایشگاه بود که می‌توانست شعار سال یعنی رشد تولید و مهار تورم را به منصه ظهور بگذارد.

در این نمایشگاه مریم، دختر بچه پنج ساله‌ای بود که به همراه پدر خود در غرفه آتش‌نشانی شهرداری اصفهان و بخش صعود به ارتفاع شرکت کرد و توانست برای اولین بار به کمک تجهیزات نجات‌گران آتش‌نشانی در بخش نجات و امداد در ارتفاع، بالا رفتن از پلکان معلقی را تجربه کند که ارتفاعش بلندتر از شانه‌های پدرش بود.

علی پسر ۱۵ ساله، نوجوانی است که از خردسالی عاشق ماشین‌های بزرگ و سنگین است و تنها تجربه او گذشتن از کنار این ماشین‌های سنگین در در خیابان‌های شهر بوده است، اما امروز او با شوق و ذوق نوجوانانه در اتاق و کابین یکی از این ماشین‌های سنگین به نمایش گذاشته شده، نشسته و فرمان آن را نیز لمس می‌کند.

اینجا ابزارها و محصولات برای خدمات‌رسانی در شهر به صف شدند

برگزاری مسابقه صعود به ارتفاع، توسط غرفه آتش‌نشانی شهرداری اصفهان، برای حاضران و بزرگسالان، از دیگر نکات جالب نمایشگاه بود.

در گوشه دیگر از دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری می‌توان غرفه سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان را مشاهده کرد که درون خود اشیایی را به نمایش گذاشته که از دور چنین به نظر می‌آید که گویی مجسمه‌های عتیقه موزه‌های تاریخی بزرگ جهانی است اما وقتی نزدیک آن می‌شویم، مجسمه‌های حجیمی را می‌بینی که کمتر از چند صد گرم وزن داشته است، چراکه بر اساس آمیخته شدن هنر با ذوق و ابتکار و مبتنی بر خلاقیت از مواد بازیافتی و پسماند ساخته شده است.

اینجا ابزارها و محصولات برای خدمات‌رسانی در شهر به صف شدند

غرفه دیگری که توجه کودکان و بزرگسالان زیادی را به خود جلب کرده، غرفه خلاقانه سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان است که در آن ماکت‌هایی با نام «مکانیزهای مختلف انتقال قدرت» در ابعاد مینیاتوری به نمایش گذاشته شده و در واقع نمادی از پارک‌های موضوعی است که به زودی در آینده نزدیک در شهر اصفهان راه اندازی خواهد شد و در آن قوانین فیزیک در قالب بازی به خردسالان آموزش داده می‌شود.

اتفاق دیگری که در سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان رقم می‌خورد، رویدادی زنده و مبتنی بر خلاقیت و رنگ و هنر است، صادق‌زاده هنرمند برتر و برجسته کشوری در رشته نگارگری به صورت بداهه در حال کشیدن تابلوی عاشورایی در چهار روز نمایشگاه است.

اینجا ابزارها و محصولات برای خدمات‌رسانی در شهر به صف شدند

در میان مهمانان نمایشگاه، علاوه بر شهرداران شهرهای این استان حضور معاون وزیر کشور مهدی جمالی‌نژاد، همچنین هیئتی از مسئولان کشور ارمنستان نیز قابل توجه است، آن‌ها تک به تک غرفه‌ها را بازدید کرده و با آخرین دستاوردها و محصولات این نمایشگاه در عرصه خدمات شهری آشنا می‌شوند.

گزارش از: سید امیرحسین ابطحی

کد خبر 677444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.