صدور کیفرخواست پرونده ضرب و جرح امر به معروف در نارنجستان قوام؛ به زودی

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: کیفرخواست پرونده ضرب و جرح امر به معروف در نارنجستان قوام به زودی صادر می‌شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با بیان اینکه ضاربان آمر به معروف در باغ نارنجستان قوام تفهیم اتهام شده‌اند، اظهار کرد: این پرونده با توجه به جریحه‌دار شدن احساسات عمومی به صورت خارج از نوبت رسیدگی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: کیفرخواست پرونده پس از اظهار نظر پزشکی قانونی در خصوص میزان صدمات در اسرع وقت رسیدگی و مجازات قانونی در خصوص متهمان صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تقدیر از احساس مسئولیت شرعی آمر به معروف ضمن رد شایعات شکل گرفته در خصوص وی تصریح کرد: تخریب شخصیت و چهره افراد خدوم و مسئولیت‌پذیر توسط معاندان ترفند نخ‌نمایی است که همه مردم به آن اِشراف دارند.

وی دغدغه و جدیت آمران به معروف در حوزه عفاف و حجاب را مصداق واقعی عمل به تکلیف دینی دانست و تاکید کرد: دادگستری فارس حامی قاطع اقدامات قانونی آمران به معروف است.

حجت‬ الاسلام‬ موسوی‬ با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به موضوع عفاف و حجاب در مجموعه‌های تحت مدیریت خود، از مدیران نهادها خواست تا با در نظر گرفتن اهمیت اجرای قانون و تکالیف دینی و شرعی از شکل‌گیری چنین برخوردهای توهین‌آمیزی با آمران به معروف جلوگیری کنند.

وی گفت: فعالان حوزه حجاب و آمران به معروف همواره در حمایت قانون هستند و با هتاکان به این افراد در هر جایگاه و مسندی مطابق ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به برخورد به دور از اغماض با متهمین پرونده اخیر ادامه داد: وابستگی سازمانی و عضویت یکی از متهمان این پرونده به فراجا در طی شدن سیر قانونی پرونده تأثیری نخواهد داشت.

‏وی از پلمب مجموعه کافی‌شاپ باغ نارنجستان با دستور قضائی خبر داد و تصریح کرد: انتظار داریم که افرادی که با قانون و مقررات و تکالیف شرعی و عرفی جامعه آشنایی دارند خود آمر به معروف و ارشاد کننده افراد در رعایت عفاف و حجاب اسلامی باشند.

‏گفتی است؛ پیش از این و در پی ایجاد درگیری دو نفر در باغ نارنجستان شیراز با آمر به معروف در حوزه عفاف و حجاب دادستان شیراز ضمن اعلام بازداشت عاملان این درگیری و هتک حرمت از تشکیل پرونده و ارجاع آن به شعبه ویژه و رسیدگی سریع و خارج از نوبت آن خبر داده بود.

منبع: میزان

کد خبر 677390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.