تغییر کاربری و توسعه گردشگری روستایی کاشان ضروری است

نماینده ویژه رئیس مجلس در منطقه کاشان و آران و بیدگل گفت: با توجه به کم آبی منطقه کاشان نگاه حمایتی در تغییر کاربری و توسعه گردشگری روستایی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا جواد نائینی ظهر امروز - چهارشنبه ۱۱ مردادماه -در حاشیه سفر معاون امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی، در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به بروکراسی سخت اداری در منطقه کاشان اظهار کرد: تفکیک امور اراضی و واگذاری اسناد کشاورزی با بروکراسی‌های اداری سخت است.

نماینده ویژه رئیس مجلس در منطقه کاشان و آران و بیدگل با اشاره به اینکه در کاشان قانون ۲۰۰ درصد اجرا می‌شود، افزود: با توجه به کم آبی منطقه کاشان نگاه حمایتی در تغییر کاربری و توسعه گردشگری روستایی برای منطقه ضروری است.

وی اختصاص زمین در صنایع کارگاهی در اسد آباد را با مشکلاتی مواجه دانست و گفت: در خصوص واگذاری زمین و طرح تفصیلی این منطقه نیاز است نگاه ویژه‌ای به این منطقه شود.

‏‎نائینی با بیان اینکه لازم است زمینی برای میادین تره بار و انبارهای مرکزی ذخیره میوه در کاشان احداث شود، خاطر نشان کرد: با تخصیص ۲۰۰ هکتار زمین برای تأمین میدان میوه و تره بار، انبارها و ذخیره مواد غذایی، نیاز این منطقه در این زمینه مرتفع می‌شود.

نماینده ویژه رئیس مجلس در کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: ۱۰۰ هکتار زمین برای دامگاه شهرستان و همچنین زمینی برای کشتارگاه منطقه کاشان لازم است که امید است از برکت حضور معاون امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی این زمین احصا شود.

‏‎وی تنها راه نجات روستاها را از خشکسالی زمین تغییر کاربری دانست و گفت: مهاجرت مردم بالعکس شده و برای تثبیت این مهاجرت باید به پایداری روستاها توجه ویژه داشت و با تغییر کاربری و الحاقات به مردم روستا در زمینه توسعه گردشگری کمک کرد.

لازم به ذکر است هدف از سفر یک روزه رضا افلاطونی معاون امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی بررسی مشکلات اراضی منطقه کاشان صدور اسناد اراضی، رفع تداخلات و حفظ کاربری کشاورزی در منطقه کاشان است.

کد خبر 677388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.