اصفهان میزبان المپیاد استعدادهای برتر است / به استان‌های دارای مزیت توجه بیشتری می‌شود

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: استان اصفهان میزبان رویدادهای مهمی است که از جمله آن‌ها رقابت‌های المپیادهای استعدادهای برتر خواهد بود، همچنین تیم ملی عراق نیز در این استان اردو خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون شمشیربازی امروز _چهارشنبه یازدهم مردادماه_ با حضور علیرضا پورسلمان، رئیس فدراسیون شمشیربازی، جواد محمدی، مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و اعضای مجمع از ساعت ۱۱ در سرای ورزشکاران برگزار شد.

آرا نشان داد تنوع سلیقه در هیئت شمشیربازی وجود دارد

ابتدا علیرضا پورسلمان، رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص برگزاری مجمع اظهار کرد: از مدیر کل اداره ورزش و جوانان سپاس ویژه‌ای دارم. از بزرگان حاضر در جلسه و اصحاب رسانه کسب اجازه و قدردانی می‌کنم. ضمن تبریک به محسن رنجبر باید بگویم مایه افتخار این رشته است که وی عضوی از این خانواده باشد؛ رنجبر یک مدیر برنامه‌محور است و فصل جدیدی از شمشیربازی در اصفهان با مدیریت خوب وی ایجاد خواهد شد، چراکه ارتباطات خوبی در حوزه‌های مختلف دارد.

وی افزود: امیدوارم شاهد رشد و تعالی شمشیربازی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشیم؛ آرا نشان داد تنوع سلیقه در هیئت شمشیربازی وجود دارد و این موضوع سبب می‌شود از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود؛ با حمایت اداره کل ورزش و جوانان که نگاه ویژه‌ای به این رشته دارد مسیر شمشیربازی هموارتر خواهد شد.

اصفهان از جمله استان‌هایی به‌شمار می‌رود که مزیت‌دار است

پورسلمان با اشاره به ظرفیت‌های شمشیربازی استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان از جمله استان‌هایی به شمار می‌رود که مزیت‌دار است و فدراسیون به استان‌های دارای مزیت توجه بیشتری دارد؛ مربیان بسیار خوبی در اصفهان وجود دارند و این استان نیز در تیم ملی نماینده دارد که نشان‌دهنده جایگاه خوب شمشیربازی در اصفهان است؛ علاوه بر برنامه‌های رئیس جدید باید تجهیز ادوات، افزایش تعدادشهرستان‌ها، دانش افزایی و آموزش مربیان و داور در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه لیگ بسیار خوبی در سطح کشور برگزار می‌شود و باشگاه سپاهان نیز عملکرد بسیار مطلوبی ارائه داده است و امیدوارم لیگ‌های استانی نیز تشکیل شود؛ استان اصفهان میزبان رویدادهای مهم است؛ از همین جا می‌گویم اصفهان میزبان رقابت‌های المپیادهای استعدادهای برتر خواهد بود علاوه بر آن تیم ملی عراق نیز در این استان اردو خواهد داشت.

هیئت باید ارتباط مستمری با دستگاه‌های اجرایی داشته باشد

رئیس فدراسیون شمشیربازی در تشریح الزامات هیئت استان اصفهان تصریح کرد: اتفاقی که باید در سطح هیئت رخ دهد ارتباط مستمر با دستگاه‌های موازی همچون آموزش و پرورش، شهرداری، بسیج اصفهان، صنعت و استعدادپروری است؛ همچنین باید از ظرفیت باشگاه سپاهان بهره‌گیری شود، چراکه این باشگاه نگاه حرفه‌ای دارد. مدرسه شمشیربازی اصفهان نیز باید تشکیل شود، همچنین برگزاری رویدادهای مختلف، اردوهای برون‌مرزی و ایجاد آکادمی باید از اهداف دیگر باشد.

وی گفت: در کوران مسابقات آسیایی هستیم و تیم ملی سابر ما جزو شش تیم برتر جهان است؛ این تیم در مسابقات اسپانیا توانست مقام سوم را از آن خود کند و بلافاصله در بخش تیمی آسیا دوم شدیم و پس از ۲۴ سال در اسلحه سابر عنوان قهرمانی را از آن خود کردیم؛ این موارد نشان‌دهنده توجه بیشتر به رویدادها است تا در صحنه آسیایی بیشتر بدرخشیم؛ اسلحه سابر سهمیه المپیک را دارد و امیدواریم منجر به کسب مدال شود.

پورسلمان خاطرنشان کرد: استان اصفهان مدام در تیم ملی نماینده دارد و امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد، چراکه هیئت استان اصفهان تعامل خوبی با فدراسیون دارد.

هدف ما توسعه این رشته ورزشی در رده‌های پایین است

در ادامه جواد محمدی، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص برگزاری مجمع اظهار کرد: توفیق برگزاری این مجمع را داشته‌ایم و از تمام کسانی‌که برای این مهم زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: شمشیربازی در اصفهان جایگاه خوبی دارد و سرهنگ پور زحمات فراوانی برای توسعه زیرساخت‌های شمشیربازی در اصفهان کشیده است. سال گذشته نیز به همت وی رویداد بین‌المللی شمشیربازی را داشتیم؛ امیدوارم از پتانسیل وی برای ارتقا این رشته استفاده شود.

محمدی با اشاره به چشم‌انداز شمشیربازی تصریح کرد: هدف ما توسعه این رشته ورزشی در رده‌های پایین است و خروجی و برآیند این استعدادپروری المپیک و حضور در بازی‌های آسیایی است. جامعه شمشیربازی مفتخر، باسابقه و با پیشینه خوب است و آینده‌ای روشن در انتظار این رشته خواهد بود، چراکه حمایت اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون وجود خواهد داشت و برنامه‌ریزی‌های رنجبر و کادر ایشان نیز می‌تواند افق امیدوارکننده‌ای را برای شمشیربازی ایجاد کند.

وی ادامه داد: با وحدت نظر، همکاری، هم‌افزایی، همیاری و برنامه‌های رنجبر در راستای بهبود افتخارآفرینی شمشیربازی، افق‌های روشن در انتظار این رشته خواهد بود.

هدف این است که هیئت اصفهان به عنوان هیئت برتر بدرخشد

در پایان نیز محسن رنجبر، رئیس هیئت شمشیربازی استان اصفهان درباره حضور در مجمع انتخاباتی اظهار کرد: در خدمت جامعه ورزش بودن را یک افتخار و مزیت برای خود می‌دانم؛ هدف این است که هیئت اصفهان به عنوان هیئت برتر بدرخشد و ورزشکارانی را به عرصه ملی معرفی کند و این رخداد جای خوشنودی دارد. بدون تردید در کنار سایر اعضای هیئت رئیسه تلاش خود را برای استفاده از تجربه گذشتگان به کار می‌گیریم، چراکه ظرفیت‌های مناسبی در این رشته وجود دارد و با وحدت و همدلی می‌توانیم آن را افزایش دهیم‌.

وی در تشریح رزومه خود افزود: من از رزمندگان دفاع مقدس بوده‌ام و به لحاظ تحصیلات لیسانس مکانیک از دانشگاه صنعتی اصفهان و کارشناسی ارشد مخابرات از دانشگاه شیراز دارم و دانشجوی مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی هستم؛ همچنین اختراعات متفاوتی همچون کلیدهای حفاظت از برق‌گرفتگی، مدیریت شهری، حضور در شهرداری اصفهان به مدت ۱۰ سال، معاون برنامه‌ریزی در قم و معاون امور شهرداری بانک شهر از فعالیت‌های شغلی من به‌شمار می‌رود؛ امیدوارم که در حیطه ورزش نیز کارآمد ظاهر شوم.

رنجبر پیرامون رزومه ورزشی و برنامه‌های خود تصریح کرد: در رشته‌های ورزشی مختلف ورزشی همچون شنا، هندبال و فوتبال فعالیت کرده‌ام؛ بدون تردید اصفهان دارای پتانسیل‌های فراوانی است؛ برنامه‌های پیشنهادی من که باید اجرا شود، رشد و پرورش مربیان و قهرمانان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه ورزشی و برگزاری مداوم مسابقات است.

وی ادامه داد: چشم‌انداز هیئت نیز ارتقا از طریق الگوهای راهبردی است و قصد داریم یک هیئت پویا و پیشرو داشته باشیم تا در المپیک افتخار آفرینی کنیم.

کد خبر 677356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.