قیمت نفت ایران امروز / نفت اوپک از ۸۶ دلار گذشت

بازار جهانی نفت روند صعودی قیمت را در پیش گرفت و به جز نفت سنگین ایران افزایش قیمت در تمام بازار رخ داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دومین روز از ماه آگوست میلادی قیمت نفت بازهم صعودی بود و با یک درصد افزایش نسبت به روز گذشته به بالاترین رقم از آوریل رسید.

آنطور که مؤسسه امریکن پترولیوم اعلام کرده بود ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ جولای نزدیک به ۱۵.۴ میلیون بشکه کاهش داشته است. این کاهش ذخیره نفت توسط ایالات متحده از سال ۱۹۸۲ میلادی امری بی‌سابقه بود است، به طوری که تعداد سکوهای نفتی این کشور به کمتر از ۵۳۰ حلقه رسیده است.

در حال حاضر آمریکا در پایین‌ترین میزان از ذخایر نفت از ماه مارس ۲۰۲۲ میلادی قرار دارد. علاوه بر این کاهش تولید یک میلیون بشکه‌ای نفت توسط عربستان سعودی که برای یک ماه دیگر یعنی تا ماه سپتامبر تمدید شد خبر از فزونی قابل توجه تقاضا بر عرضه در بازار جهانی نفت را می‌دهد.

با توجه گزارش رویترز ذخایر نفت خام در مناطق دیگر نیز با پیشی گرفتن تقاضا از عرضه شروع به کاهش کرده است که به دلیل کاهش شدید تولید از سوی عربستان سعودی، رهبر بالفعل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که از قیمت‌ها حمایت کرده است، محدود شده است.

به گفته یکی از تحلیلگران بین‌المللی حوزه انرژی، اکنون دوره اوج تقاضای فصلی (برای سوخت حمل و نقل) و کاهش عرضه توسط کشورهای تولیدکننده نفت است و همین موضوع نیز باعث افزایش قیمت نفت شده است.

به گفته این کارشناس، قیمت نفت ممکن است به ۹۰ دلار نیز برسد اما از این مقدار بالاتر نمی‌رود زیرا در برخی مناطق مانند اروپا فشارهای رکودی در بازار نفت وجود دارد. همچنین وی پیش بینی کرد که پس از عبور از پیک تقاضا در تابستان، روند صعودی قیمت نفت متوقف می‌شود.

امروز _چهارشنبه یازدهم مردادماه_ مصادف با دوم اوت ۲۰۲۳ قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک به ۸۶.۴۵ دلار رسید.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا نیز به ۸۵.۵۶ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام با افزایش ۰.۱۷ درصدی به ۸۱.۸۳ دلار رسید؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۲.۰۵ دلار نزدیک شد.

۴. نفت سنگین ایران در ۸۱.۰۸ دلار ثابت ماند.

۵. قیمت جهانی بنزین با افزایش ۰.۷۲ درصدی به ۲.۹۰۰۳ دلار رسید.

۶. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۵۵۳ دلار کاهش یافت.

۷. قیمت جهانی نفت کوره با افزایش ۰.۷۶ درصدی به قیمت ۳.۰۵۵۶ دلار رسید.

۸. قیمت جهانی گازوئیل به ۹۰۸.۸۸ دلار افزایش پیدا کرد.

۹. قیمت نفت سنگین عربستان در ۸۶.۰۳ دلار ثابت ماند.

کد خبر 677348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.