توضیحات وزیر نفت درباره اجرا نشدن طرح تخصیص سوخت با کارت بانکی

وزیر نفت گفت: برای اجرای طرح توزیع سوخت با کارت بانکی که باعث تسهیل سوختگیری بدون تغییر قیمت می‌شود، شبکه بانکی و وزارت اقتصاد نیز باید پای کار بیایند.

به گزارش ایمنا و به نقل از صداوسیما، جواد اوجی اظهار کرد: در هفته‌های آتی با حضور رئیس‌جمهور، آماده بهره‌برداری از قطعه ۱۱ پارس جنوبی هستیم که آخرین قطعه دریایی پارس جنوبی است و صفر تا صد آن نیز، در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی افزود: این قطعه نسبت به برنامه، سه سال زودتر به بهره‌برداری رسیده است و بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون مترمکعب در روز، گاز از آن تولید خواهیم کرد.

وزیر نفت همچنین درباره توسعه میدان گازی آرش گفت: ما میادین مشترکی در خلیج فارس با کشورهای همسایه داریم که با همه آن‌ها، با تفاهم بهره‌برداری انجام می‌دهیم؛ در رابطه با میدان آرش نیز به کشور همسایه یعنی کویت اعلام کردیم که آماده شروع کار مانند سایر میادین مشترک هستیم.

وی ادامه داد: حتی به صورت یکپارچه و مشترک نیز حاضر هستیم کار را پیش ببریم و این را حق خود می‌دانیم. اگر کشور همسایه دوست ندارد در این زمینه همکاری کند، ما تکلیف خود را می‌دانیم و ذره‌ای نیز از حق خود کوتاه نخواهیم آمد.

اوجی همچنین در پاسخ به آخرین اقدامات انجام شده برای توزیع سوخت با کارت‌های بانکی، بیان کرد: این کار را به صورت آزمایشی در یکی از جایگاه‌ها انجام دادیم، اما نیاز به زیرساخت گسترده‌ای در کشور دارد.

وی تأکید کرد: فقط مجموعه وزارت نفت در این حوزه مسئولیت ندارد؛ بلکه شبکه بانکی و وزارت اقتصاد نیز باید پای کار بیایند. این امر در قیمت بنزین هیچ تأثیری ندارد و کار را برای هموطنان تسهیل می‌کند. منتظر هستیم سایر دستگاه‌ها نیز پای کار بیایند تا زیرساخت آن در سراسر کشور فراهم شود.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات صورت گرفته برای جمع شدن گازهای مشعل به منظور جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی، تصریح کرد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی را برای جمع‌آوری گازهای مشعل شروع کردیم؛ این گازها شامل گاز همراه تولید نفت و گاز پالایشگاه‌های گازی می‌شود و در این زمینه، هیچ پروژه بی‌تکلیفی نداریم.
وی خاطرنشان کرد: در همه موارد برنامه‌ریزی کردیم و قرارداد نوشتیم؛ در این مدت نیز دو بهره برداری پروژه در این حوزه داشتیم که یکی از آن‌ها با حضور رئیس‌جمهور بود. با برنامه‌ریزی که وزارت نفت انجام داده است، بنا داریم تا پایان این دولت، گازهای مشعل در میادین را جمع‌آوری کنیم.
کد خبر 677334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.