بازگشت ۱,۲۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال با پیگیری دستگاه قضائی

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین تکلیف بیش از ۱۴۰۰ پرونده کالای متروکه و قاچاق به ارزش ۱,۲۰۰ میلیارد تومان در اموال تملیکی این استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: در راستای اجرای دستورات ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم ساماندهی انبارهای اموال تملیکی، با پیگیری‌های مستمر و به موقع دستگاه قضائی استان هرمزگان و برگزاری جلسات متعدد در خصوص تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۴۱۹ کلاسه پرونده مربوط به این اقلام در استان هرمزگان، به ارزش بیش از ۱,۲۰۰ میلیارد تومان، پس از طی فرآیندها و تشریفات قانونی مختومه شده است.

وی افزود: با ورود سران قوای مجریه و قضائیه به موضوع ساماندهی انبارهای اموال تملیکی، دستگاه‌های اجرایی متولی این امر، به صورت جدی پای کار آمده‌اند و در نتیجه تعامل سازنده و همکاری بسیار خوب دولت و دستگاه قضائی، اموال تملیکی استان هرمزگان حرکت رو به جلویی را شروع کرده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: در نتیجه این همکاری‌ها و پیگیری و نظارت دستگاه قضائی و بر اساس آمار ارائه شده از سوی اداره کل اموال تملیکی استان هرمزگان، میزان فروش کالاهای متروکه استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته و میزان مختومه کردن اظهارنامه‌های متروکه نیز از رشدی ۱۰۳ درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قوانین بالادستی، نگهداری و تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، مأموریت و رسالت اصلی سازمان اموال تملیکی است، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش اعلامی از سوی سازمان اموال تملیکی با توجه به شاخص‌های عملکرد در حوزه‌های اموال منقول و غیرمنقول، استان هرمزگان با اختلاف زیاد نسبت به دیگر استان‌ها، رتبه برتر کشور در تعیین تکلیف و مختومه کردن پرونده‌های مربوط به کالاهای قاچاق و متروکه را به خود اختصاص داده است.

منبع: میزان

کد خبر 677326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.