۷۰ درصد معابر اصفهان تا پایان سال مکانیزه نظافت می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد نظافت شهری مکانیزاسیون است و به‌رغم اینکه حدود چهار میلیون متر مربع به شبکه معابر شهر اصفهان اضافه شده است، این میزان تا پایان امسال با خرید امکانات و دسنگاه‌های جدید به ۷۰ درصد می‌رسد.

مهدی بقایی در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امیدواریم این نمایشگاه نمود، ظهور و بروز اهدافی باشد که در معاونت خدمات شهری پیگیر آن هستیم.

وی با بیان اینکه بخشی از آنچه در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری به نمایش درآمده است، گام‌های رو به آینده است، افزود: در مجموع، بسته محیط زیستی در افق ۱۴۱۰ تعریف کردیم که بخشی به موضوع آب و پساب، بخشی به انرژی و پسماند، همچنین به فضای سبز و گونه‌های مختلف گیاهی بازمی‌گردد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در کنار این موارد، دو مبحث اساسی از جمله هوشمندی و مکانیزاسیون فعالیت‌ها و دیگری مشارکت شهروندان را داریم که این دو بال باید در کنار هم فعالیت کند، بنابراین در تک‌تک پروژه‌ها انتظار داریم مردم نقش داشته باشند تا حرکت‌های خوبی در زمینه مکانیزاسیون خدمات شهری برای امسال و سال آینده رقم بخورد.

وی با اشاره به نظافت مکانیزه معابر شهر اصفهان گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ درصد معابر را مکانیزه جارو می‌کردیم که امسال معابر چهار منطقه شهرداری اصفهان به‌طور کامل مکانیزه جارو می‌شود، حتی بن بست‌ها و کوچه‌های کم عرض را نیز با دستگاه جارو می‌کنیم که دو نمونه این دستگاه‌ها در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری به نمایش گذاشته شده است.

بقایی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ درصد نظافت شهری مکانیزاسیون است و به‌رغم اینکه حدود چهار میلیون متر مربع به شبکه معابر شهر اصفهان اضافه شده است، این میزان پایان سال نیز با خرید امکانات و دسنگاه‌های جدید به ۷۰ درصد می‌رسد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در فضای شهر اصفهان خاک وجود دارد، شست‌وشوی محلات در دستور کار معاون خدمات شهری است.

وی اضافه کرد: نگاه ویژه‌ای به مکانیزاسیون داریم و برای امسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم تا بخش زیادی از جاروهایی که کیفیت و کارایی لازم را ندارد و در معرض دید شهروندان است را با سرعت نوسازی شود.

راه‌اندازی ۸ نرم‌افزار در حوزه خدمات شهری اصفهان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: علاوه بر مکانیزاسیون، در زمینه هوشمندسازی خدمات شهری نیز اقدامات خوبی انجام شده است و حداقل هشت نرم‌افزار در این حوزه فعال است که از جمله آن کنترل و نظارت است که تک تک سد معبرها را مشخص می‌کند، بنابراین این اقدامات در کنار مشارکت شهروندان می‌تواند خروجی خوبی در راستای ارائه خدمات داشته باشد.

وی تاکید کرد: ۱۳ سال پیش وقتی در شهر اصفهان از تفکیک پسماندها سخن می‌گفتیم، بسیاری بر این باور بودند که این اقدامات جوابگو نخواهد بود اما در حال حاضر می‌بینیم که بین شهرهای کشور در حوزه فرهنگ‌سازی مدیریت و تفکیک پسماند حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

بقایی تاکید کرد: کم کم وارد ادبیاتی می‌شویم که درباره تفکیک پسماندهای تر با شهروندان گفت‌وگو می‌کنیم، به‌عنوان مثال تفاله چای اگر در زباله تر قرار گیرد موجب بوی بد و تولید شیرابه می‌شود، اما خود ماده‌ای ارزشمند است و روزانه حدود ۶۰ تن تفاله چای وارد این پسماندها می‌شود.

وی با بیان اینکه از حدود هزار تن پسماند تولیدی روزانه شهر اصفهان، ۵۰ تن مواد سلولزی مانند پوشک بچه و ۵۰ تن شیرابه در زباله‌ها است، ادامه داد: در افق ۱۴۱۰ با مشارکت شهروندان باید ۲۰۰ تن از حجم پسماندهای شهری کم کنیم که این اهداف بی‌شک تحقق‌پذیر است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری، بروز همین موارد از جمله هوشمندی و مکانیزاسیون را می‌بینیم که در سال آینده نیز به‌طور حتم صاحبان ایده و دانش‌بنیان‌هایی را می‌بینیم که به آینده شهرها فکر می‌کنند.

وی با اشاره به دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در اصفهان اظهار کرد: این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته، رو به رشد است و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری شرکت کردند؛ البته تاکنون نمونه این نمایشگاه با این وسعت تنها در تهران و اصفهان برگزار شده است و امیدواریم شیب استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان را برای سال آینده تندتر کنیم.

کد خبر 677300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.