چگالی نخبگی نمایشگاه مدیریت شهری بالا است/ باشگاه شهراندیشان را منحصر به اصفهانی‌ها نکردیم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رؤیای شورای ششم اصفهان درباره باشگاه شهراندیشان، یک رؤیای جهانی است، بنابراین این باشگاه را به اصفهانی‌ها منحصر نکردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _سه‌شنبه دهم مردادماه_ در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری اظهار کرد: از ابتدای دوره ششم رویایی داشتیم که آن رؤیا، تحقق حکمرانی مشارکت‌مبنا در مشارکت با صاحبان اندیشه در اجتماع نخبگی بود تا از نظرات آن‌ها بهره‌مند شویم که شهراندیش و پیگیر تعالی شهر نام می‌گیرند.

وی افزود: به‌مناسبت و به بهانه نمایشگاه جامع مدیریت شهری، همکارانم در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری به‌عنوان متولی، در کاری جهادی و فوق‌العاده در حدود ۴۸ ساعت غرفه‌ای برای باشگاه شهراندیشان آماده‌سازی کردند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه زیرساخت‌های باشگاه شهراندیشان همچون پلتفرم و زیرساخت فیزیکی آن در حال آماده‌سازی و نهایی‌شدن است، خاطرنشان کرد: در حداقل موضوع و با استفاده از رسانه‌های موجود برای دعوت شهراندیشان اقدام کردیم و در نمایشگاه جامع مدیریت شهری برای پذیرش آن‌ها حضور داریم؛ ظرفیت بسیار خوبی در این نمایشگاه وجود دارد و تمام متخصصان حوزه شهری در این نمایشگاه هستند.

وی با بیان اینکه چگالی نخبگی نمایشگاه جامع مدیریت شهری بسیار بالا است، اضافه کرد: ابتدای هفته جاری برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰ توسط شهرداری تقدیم شورا شد و این شورا در روزهای اخیر، از طریق یک نظرسنجی، موضوع این برنامه را به اطلاع شهروندان و شهراندیشان می‌رساند و طبق سازوکار تعریف شده، آن‌ها می‌توانند نظرات خود را به شورا اعلام کنند تا در تصمیم‌گیری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

نباتی‌نژاد افزود: پیرامون موضوعات شهری، گفت‌وگوهایی در باشگاه شهراندیشان انجام می‌شود و محلی است که گفت‌وگو را محصول آن می‌دانیم؛ حتی ممکن است بعضی از تصمیمات مورد وفاق نخبگان نباشد که مناظره شهری در قالب این باشگاه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه پیرامون موضوعات، مسائل و فرصت‌های پیش‌روی شهر در باشگاه شهراندیشان گفت‌وگو می‌شود، افزود: رؤیای شورای اسلامی شهر اصفهان درباره این باشگاه، یک رؤیای جهانی است، بنابراین این باشگاه را به اصفهانی‌ها منحصر نکردیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه شهراندیشی یک کانکست است و همه در اندیشه تعالی شهر هستند و شهرها موضوعات و مسائل نزدیک به یکدیگر دارند، شهراندیشان خارج از شهر اصفهان نیز می‌خواهند برای شهرهای خود ابتکار داشته باشند و حتی شهردار یکی از مراکز استان مرکز کشور از غرفه این باشگاه بازدید و اشاره کرد که شعبه آن را در شهر خود راه‌اندازی خواهم کرد، بنابراین باید از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده و سایر شهرها استفاده کنیم و گفت‌وگو را گفتمان قالب شهر کنیم.

وی با بیان اینکه به شهروندان توصیه می‌کنم هر کس در اندیشه تعالی شهر است، در باشگاه شهراندیشان ثبت‌نام کند، افزود: به دنبال این هستیم که شهروندان پیرامون شهر، اندیشه داشته باشند و در موضوعات مختلف نظر دهند.

کد خبر 677253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.