سردار سلامی: دشمن در سالگرد حوادث سال گذشته به دنبال فتنه‌انگیزی است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن قصد دارد در سالگرد حوادث پاییز ۱۴۰۱ بار دیگر فتنه انگیزی کند که با آمادگی و هوشیاری ما دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد و راهکار مقابله با آن، پیشگیری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از سپاه نیوز، سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز سه‌شنبه در همایش مسؤولان بسیج سراسر کشور که در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار کرد: اغتشاشات سال گذشته، قوی‌ترین، خطرناک‌ترین، جدی‌ترین، نابرابرترین و وسیع‌ترین پیکار جهانی ضد نظام اسلامی ایران بود، اما دشمن در این پیکار سنگین شکست خورد.

وی افزود: بسیج و سپاه در فتنه عظیم سال قبل با تدبیر، ثبات قدم، اعتماد به نفس بالا و امید زیاد در میدان حاضر شده و در کنار مردم، با نقش بر آب نقشه‌های دشمن، آن را شکست داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور پرشور، گسترده و عاشورایی ملت عظیم‌الشأن ایران به ویژه جوانان مؤمن و غیرتمند در آئین‌های سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در ماه محرم تصریح کرد: پیامد حضور بالای مردم در مراسم‌های دهه نخست محرم، شکست برنامه‌های دشمن است، دشمنان ایمان و باور مردم را نشانه رفته بودند، اما مردم با ایمان و باور دینی در این مراسم‌ها شرکت کردند و پاسخ آنها را دادند.

وی در ادامه با اشاره به افول هیمنه پوشالی آمریکا تصریح کرد: از آن همه خودنمایی و رخ نمایی دشمن که در چند دهه گذشته به آن می‌بالید دیگر خبری نیست و آمریکا آن جایگاه قبلی خود را به عنوان مسلط‌ترین قدرت جهانی از دست داده است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه در زمان پرطراوت جهاد در راه خدا قرار داریم و بسیج در این عرصه بزرگ جهاد، نقش قاطع، منحصربفرد و بی‌نظیری دارد، خاطرنشان کرد: بسیج ظرف رویدادها و میدان رخدادهاست. انقلاب اسلامی به دلیل قدرت حادثه‌سازی آن زنده ماند، پیشرفت کرد، تاریخ و جغرافیا ساخت، مکتب ارائه کرد، نظام ساخت و در جهان الگو شد.

وی افزود: ما در میدان جنگ، بزرگ شده‌ایم. اگر دفاع مقدس نبود آیا ما می‌توانستیم در مقابل دشمنانی که مجهز به همه تجهیزات و فناوری‌ها هستند ایستادگی کنیم؟ دشمن در فتنه اخیر با تمام ثروت و قدرت خود به میدان آمده بود، اما نتیجه‌ای دریافت نکرد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: قدرت به سخت افزار نیست بلکه به ایمان، همت بلند، اراده پایان ناپذیر، ذهن جوشان و قوه تعقل معطوف است لذا دشمنان به ظاهر قدرتمند در مقابل انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند.

وی در ادامه گفت: آمریکا دیگر آمریکای سابق نیست هزینه‌های زیادی می‌کند، اما دستاوردی ندارد و این روند هم اکنون موجب شده است تعدادی از حامیان آمریکا به سمت چین، روسیه و ایران گرایش پیدا کنند.

سرلشکر سلامی افزود: سیاست آمریکا هم اکنون در سوریه بی‌خاصیت و قفل شده است، در عراق طرح دولت‌سازی آن‌ها شکست خورده و یک دولت انقلابی در آن‌جا سرکار آمده است. در خلیج فارس سال‌ها با ناوهای رزمی و هواپیمابر حضور داشتند، اما الان دیگر خبر از آن خبری حضور نیست و این موارد حکایت از واقعیت تهی شدن برنامه‌ها و سیاست‌های آن‌ها دارد؛ در مقابل این وضعیت در جای جای جهان شاهدیم، کشورها خواستار تعامل و همکاری با ایران شده‌اند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی هم دیگر احساس اقتدار گذشته خود را ندارد و دیگر از هیاهوی عادی‌سازی روابطش با دیگر کشورهای عربی خبری نیست؛ و هر روز با معادلات امنیتی مختلف روبرو می‌شوند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه هر کسی به آمریکا تکیه کرد فروپاشید و هر کشوری مثل یمن، عراق، لبنان و سوریه به ایران اسلامی تکیه کرد، باقی ماند، تاکید کرد: آمریکا بین دو شر قرار گرفته و هر کاری کند موجب شکست خواهد شد، اما ایران عزیز ما بین دو خیر قرار دارد و هر اتفاقی پیش آید موجب پیروزی آن خواهد شد.

وی تصریح کرد: فتنه سال قبل، تلخ بود، اما درس‌ها و نبردهای بزرگی برای ما داشت و اگر ما می‌خواستیم چنین فتنه را با تمام ابعادش در کتاب یا مقالاتی مطالعه کنیم، نمی‌توانستیم به آن دسترسی پیدا کنیم، اما در این فتنه آن را کامل و جامع دیدیم.

سرلشکر سلامی افزود: هم اکنون در نقطه عزیمت جدیدی هستیم و دشمن قصد دارد در سالگرد حوادث پاییز ۱۴۰۱ بار دیگر فتنه انگیزی کند و با آمادگی و هوشیاری ما دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد و راهکار مقابله با آن، پیش‌گیری است.

وی مطالبه جهاد تبیین و روشنگری، با تلاش روزافزون برای حل مشکلات مردم و در کنار آن‌ها بودن و نجاتگر و امدادگر مردم بودن را امری مهم توصیف کرد و بیان داشت: همه مردم می‌توانند وارد بسیج شوند و شما باید میدان‌دار رفع مشکلات مردم و کشور باشید.

فرمانده کل سپاه گفت: بسیج می‌تواند مساحت کل انقلاب را پوشش دهد، اما منظور مداخله نیست، بلکه حضور و نقش آفرینی در میدان و خسته نشدن و گسترش قوه محرکه و متفکرانه و روحیه و کار جهادی است.

کد خبر 677215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.