کاهش ۱۲ درصدی آتش‌سوزی منازل مسکونی در رشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: حوادث آتش‌سوزی منازل مسکونی نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته که علت ۳۰ درصد از آتش‌سوزی منازل مسکونی اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده است.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی آتش‌نشان و ۹۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و موتور سیکلت در ۱۵ ایستگاه فعالیت می‌کند.

وی افزود: آتش نشانان و تیم‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی رشت در چهار ماهه امسال به یک‌هزار و ۸۹۳ مورد عملیات اطفای حریق، حادثه و خدمات ایمنی اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه آتش‌نشان سازمان در این مدت به ۷۵۸ عملیات اطفای حریق اعزام شدند، خاطرنشان کرد: از این تعداد آتش سوزی، ۱۹۵ مورد آتش سوزی منزل مسکونی، ۶۳ مورد تجاری، ۳۵۵ مورد حریق علفزار و ضایعات و ۱۴۵ مورد سایر حریق‌ها بوده است.

مؤمنی با بیان اینکه حوادث آتش‌سوزی منازل مسکونی نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش و تجاری ۱۴ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: علت ۳۰ درصد از آتش‌سوزی منازل مسکونی اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع حوادث آتش‌سوزی منازل مسکونی و تجاری تنها ۲۳ و ۲۸ درصد دارای بیمه آتش سوزی بود، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی در اولین فرصت، نسبت به بیمه کردن منزل و مغازه خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: آتش‌نشانان رشت در چهار ماه گذشته به ۵۸۹ مورد مأموریت حادثه و ۵۴۶ مورد خدمات ایمنی اعزام شده‌اند، که شامل نجات حیوانات، نجات از آسانسور، محبوس شدن افراد در منزل مسکونی به دلیل خرابی قفل‌ها و دستگیره‌های درب اتاق خواب و سرویس بهداشتی و بالکن بوده است.

برگزاری بیش از ۱۲ هزار ساعت آموزش عمومی ایمنی و آتش‌نشانی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آموزش یک امر مهم در کاهش حوادث ناشی از بی‌احتیاطی‌ها و پیشگیری از گسترش حوادث است که به پشتوانه کارشناسان آموزش و آتش نشانان این سازمان در چهار ماهه امسال، ۱۲ هزار و ۷۸۰ ساعت آموزش به شهروندان ارائه شده است.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 677201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.