توسعه فرهنگ شهروندی به کمک کودکان و نوجوانان تاثیر بیشتری دارد

فرماندار تیران و کرون گفت: کودکان و نوجوانان در خانواده‌ها برای توسعه فرهنگ شهروندی ظرفیت بسیاری دارند که باید از آنها در این مسیر و آموزش استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی محمدی کیا روز سه شنبه – ۱۰ مردادماه-در بازدید از تعدادی پایگاه‌های اوقات فراغت اظهار کرد: توسعه فرهنگ شهروندی مستلزم فرآیندهای متعددی است که بهره‌گیری از کودکان و نوجوانان در ترویج این مؤلفه کارآمد خواهد بود.

وی افزود: فرزندان در خانواده‌ها اثرگذاری زیادی دارند و می‌توان از این جایگاه برای توسعه مفاهیم حقوق شهروندی و موضوعات آموزشی استفاده کرد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه رعایت قوانین و مقررات و کاهش تصادفات از جمله مصادیق ترویج فرهنگ شهروندی است، تصریح کرد: آموزش این موضوعات به کودکان و نوجوانان علاوه بر اینکه این موضوعات در بین آنها نهادینه می‌شود به توسعه و ترویج هم کمک می‌کند.

وی بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و طرح‌های تبلیغاتی را در گسترش فرهنگ شهروندی مهم عنوان کرد و اذعان داشت: اقداماتی مثل تبلیغات شهری و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در همین راستا بوده که رویدادهای نوین مؤسسات مردم نهاد جوانان با یک نگاه متفاوت به سمت گسترش فرهنگ شهروندی و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی پیش رفته است.

محمدی کیا ورود تشکل‌های مردمی در حوزه آموزش و کاهش حوادث را یک مؤلفه اثربخش و به جا دانست و گفت: مشارکت مدنی خود در توسعه و ترویج نقش بسزایی دارد چرا که جریان خدمات فرهنگی از دل مردم است.

وی همت و اراده دستگاه‌های فرهنگی برای تقویت آگاهی عمومی را مهم خواند و ادامه داد: طرح‌های فرهنگی و هنری باید برای حقوق شهروندی و آموزش موضوعات مربوط به آن به کار گرفته شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف اهمیت دارد، گفت: تشکل‌های فرهنگی مثل کانون‌های مساجد و مؤسسات هنری ظرفیت خود را در این حوزه به کار گیرند و نیازهای جامعه را در دستور کار خود قرار دهند.

علی معینی معتقد است، باید طرح‌های نوین و جدید برای این موضوع به کار گرفته شود تا اینکه جذابیت برای نسل جدید داشته باشد و آنان را همراه کند که در غیر این صورت موفقیت حداکثری نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: باید طرح‌های نوین اثرگذاری بیشتری داشته و نسل جدید و خانواده‌ها را بیشتر به حضور در برنامه و طرح ترغیب کرده و از طرفی خیرین نیز اقبال خوبی به حمایت از این چنین فعالیت‌هایی خواهند داشت.

کد خبر 677196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.