رتبه سوم اصفهان در غرق‌شدگی طی سال جاری / ۳۶ درصد غرق‌شدگی‌ها در استخرهای کشاورزی است

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به رتبه سوم اصفهان در غرق‌شدگی طی سال جاری از رخداد ۳۶ درصد غرق‌شدگی‌ها در استخرهای کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی پارسا امروز _سه‌شنبه دهم مردادماه_ در نشست خبری معاونت بهداشتی استان اصفهان به مناسبت هفته پیشگیری از غرق‌شدگی، اظهار کرد: از اول تا هفتم مردادماه با شعار «برای جلوگیری از غرق‌شدگی کاری انجام دهید» به عنوان هفته پیشگیری از غرق‌شدگی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شاهد موارد و گزارش‌هایی از غرق‌شدگی هستیم که باعث تأسف و با حساس‌سازی و آگاه‌سازی قابل پیشگیری است، افزود: بیشترین میزان غرق‌شدگی در کودکان یک تا پنج سال و پنج تا ۹ سال رخ می‌دهد و این حوادث سومین علت مرگ ناشی از حوادث غیرعمدی را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در سال‌های ۹۴ و ۹۵، جایگاه چهارم کشور از لحاظ غرق‌شدگی را به خود اختصاص داده بود که در سال‌های بعد به جایگاه پنجم رسید و در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، جزو پنج استان شایع غرق‌شدگی نبود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارشات ارائه شده در سال جاری، استان اصفهان طی چند ماهه ابتدایی امسال رتبه سوم از لحاظ غرق‌شدگی را به خود اختصاص داده است که رتبه‌ای نگران کننده و نیازمند مداخلات و اقدامات جدی است، ادامه داد: بر اساس گزارشات پزشکی قانونی، ۵۲ نفر در سال ۱۳۹۷، ۹۳ نفر در سال ۱۳۹۸، ۸۷ فر در سال ۱۳۹۹، ۴۷ نفر در سال ۱۴۰۰ و ۶۰ نفر در سال ۱۴۰۱ در پی حوادث غرق‌شدگی استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند.

گزارش ۲۲ مورد غرق‌شدگی در سال جاری

پارسا گفت: طی سه ماهه ابتدایی سال جاری در شبکه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکنون ۲۲ مورد غرق‌شدگی (فوتی و احیاشده) در ۱۰ شبکه بهداشت و درمان گزارش و از این بین، ۱۵ حادثه منجر به فوت غریق شده است. بیشترین آمار غرق‌شدگی مربوط به گروه سنی کودکان زیر پنج سال و نوجوانان شش تا ۱۸ سال بوده است.

وی اضافه کرد: از تعداد موارد غرق‌شدگی (فوتی و احیاشده) در سطح استان طی سه ماهه ابتدایی سال جاری، پنج مورد مربوط به شهرستان نجف‌آباد، چهار مورد مربوط به اصفهان دو، سه مورد مربوط به شهرستان فلاورجان، دو مورد مربوط به شهرستان مبارکه، دو مورد مربوط به شهرستان دهاقان، دو مورد مربوط به اصفهان یک، یک مورد مربوط به شهرستان سمیرم، یک مورد مربوط به شهرستان بوئین‌میاندشت، یک مورد مربوط به شهرستان تیران و کرون و یک مورد مربوط به شهرستان شهرضا، بوده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان اظهار کرد: هشت نفر از غریق‌های سال جاری (فوتی و احیاشده) مربوط به رده سنی زیر پنج سال، پنج نفر مربوط به رده سنی شش تا ۱۸ سال، چهار نفر مربوط به رده سنی ۱۹ تا ۲۹ سال، چهار نفر مربوط به رده سنی ۳۰ تا ۵۹ سال و یک نفر مربوط بقیه رده سنی ۶۰ سال به بالا بوده‌اند.

تشکیل کمیته جامعه ایمن

وی افزود: ۳۶ درصد غرق‌شدگی‌ها در استخرهای کشاورزی، ۲۳ درصد غرق‌شدگی‌ها در رودخانه، ۱۸ درصد غرق‌شدگی‌ها در استخرها، ۹ درصد غرق‌شدگی‌ها در کانال‌های آب، چهار درصد غرق‌شدگی‌ها در چشمه‌ها، پنج درصد غرق‌شدگی‌ها در دریا و پنج درصد دیگر غرق‌شدگی‌ها در چاه‌های آب بوده است.

پارسا تصریح کرد: به منظور پیشگیری از موارد غرق‌شدگی، اقداماتی انجام، جلسه‌ای نیز در استانداری اصفهان برگزار و توصیه‌هایی از جمله اطلاع‌رسانی در قالب کانون‌های اوقات فراغت و فضای مجازی شده است. تشکیل کمیته جامعه ایمن نیز از اقداماتی است که به منظور پیشگیری از عمده حوادث پیش‌بینی شده از جمله حوادث شهری و ترافیکی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق مکاتبه انجام شده با مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، وظایف تمام دستگاه‌های ذی‌ربط به آنها ابلاغ شده و تلاش می‌شود که با اقدامات انجام شده از وقوع موارد غرق‌شدگی پیشگیری شود.

کد خبر 677179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.