رتبه نخست اصفهان در شاخص پوشش تغذیه انحصاری نوزادان با شیر مادر

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: طبق آخرین ارزیابی انجام شده در کشور از شاخص تغذیه با شیر مادر، استان اصفهان با ۶۵ درصد پوشش تغذیه انحصاری با شیر مادر در شش ماه ابتدایی تولد نوزاد، دارای نخستین رتبه بین سایر استان‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی پارسا امروز _سه‌شنبه دهم مردادماه_ در نشست خبری معاونت بهداشتی استان اصفهان به مناسبت هفته تغذیه با شیر مادر، اظهار کرد: با توجه به شعار در نظر گرفته شده برای هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر در سال جاری تحت عنوان «نگاهی نو به شیردهی مادران شاغل در خانواده، محل کار و جامعه»، نقش پدر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: نقش حمایتی پدر در راستای تداوم شیردهی و حمایت از همسر خود به منظور تغذیه انحصاری نوزاد با شیر مادر، نیازمند تقویت است تا مسئولیت‌های خانه‌داری و حمایت امور خانه را بر عهده گیرد و متعاقب آن، مادر فرصت بیشتری برای نوزاد خود و شیردهی به آن داشته باشد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه تغذیه، رسیدگی و حمایت مادر بر عهده پدر خانواده است، تصریح کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مواردی را برای محیط‌های کاری در نظر گرفته است که از جمله آن می‌توان به تأسیس اتاق مادر و کودک در محیط کار اشاره کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از مادران شیرده است، ادامه داد: تأسیس مهدکودک در محیط‌های کاری نیز در قانون مذکور پیش‌بینی شده و تلاش می‌شود تمام دستگاه‌ها و محیط‌های کاری نسبت به آن اقدام کنند.

پارسا با تاکید بر بازدیدها و نظارت‌های شدید محیط‌های کاری در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: بهره‌مندی مادران و پدران از مرخصی پس از زایمان نیز از سایر تدابیر اندیشیده شده در راستای ترویج تغذیه با شیر مادر است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین ارزیابی انجام شده در کشور از شاخص تغذیه با شیر مادر، استان اصفهان با ۶۵ درصد پوشش تغذیه انحصاری با شیر مادر در شش ماه ابتدایی تولد نوزاد، دارای نخستین رتبه بین سایر استان‌های کشور است، اضافه کرد: طی سال‌های اخیر نیز تلاش شده تا برتری استان اصفهان در این شاخص به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های حوزه سلامت ارتقا یابد و حفظ شود.

کد خبر 677172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.