برگزاری ۱۰۰ کارگاه آموزشی در راستای پیشگیری از معضلات اجتماعی در نجف‌آباد

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد گفت: در حوزه پیشگیری از معضلات اجتماعی در سه ماهه نخست امسال، بیش از ۱۰۰ نشست و کارگاه آموزشی برگزار شده است.

علیرضا خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیربنای اصلی توسعه شهری است.

وی افزود: رسالت اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان ارتقای فرهنگ شهروندی، توجه به سلامت اجتماعی، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان و استحکام خانواده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد خاطرنشان کرد: در جلسه با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان به مسائل و مشکلات شهر در زمینه پیشگیری از معضلات اجتماعی در حوزه‌های مختلف مانند شهروندی و خانواده و دغدغه‌های مشترک دو دستگاه پرداخته شد.

خاکسار اضافه کرد: در حوزه فرهنگ‌سازی مقرر شد هر دو دستگاه برای پیشگیری از معضلات اجتماعی از قبیل کنترل خشم، پیشگیری از جرم، خانواده، فضای مجازی و فضای حقیقی همکاری کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از معضلات اجتماعی نیز برنامه‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی خانواده از رویکردهای اصلی سازمان کارگروه خانواده و مسائل شهروندی است و در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۰ نشست و کارگاه آموزشی در حوزه خانواده در تمامی مراکز فرهنگی و فرهنگسراهای پنج منطقه نجف آباد برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد تاکید کرد: در حوزه فرهنگ شهروندی طرح " مدرسه شهروندی " در سه فاز "صبحگاه شهروندی "، پویش تقدیر از معلمم " و اردوهای شهروندی تحت عنوان " شهریار محله " با همکاری آموزش و پرورش شهرستان با حضور حدود ۵۰ مدرسه و بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز با آموزش ۴ موضوع پسماند و زباله خارج از نوبت و تفکیک و بازیافت، ایمنی و ترافیک، فضای سبز برگزار شد.

خاکسار گفت: سازمان در زمینه خانواده و شهروندی و حوزه‌های مختلف طبق روال قبل با دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف همکاری می‌کند، چون فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیر بنای اصلی توسعه شهری است.

وی افزود: از رسالت‌های اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان ارتقای فرهنگ شهروندی، توجه به سلامت اجتماعی، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان و استحکام خانواده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد نگاه مساعد و علاقه قابل احترام مسئولان ارشد شهرستان نجف‌آباد را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در مرکز شهرستان نجف آباد را عامل دلگرمی و مشوق فعالیت‌های این حوزه دانست و اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عنوان یک سازمان پویا و با توجه به اینکه کانون اصلی رویدادهای فرهنگی تفریحی شهر و شهرستان است نیازمند حمایت و هم‌فکری بیشتر فعالان این عرصه است.

کد خبر 677169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.