لینک جعلی در فضای مجازی باز هم قربانی گرفت

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با طراحی صفحه و لینک جعلی در بستر فضای مجازی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب متقاضیان خرید شارژ تلفن همراه کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه برای خرید شارژ از طریق لینکی در بستر فضای مجازی اقدام کرده‌اند و قبل از خرید، مبالغی از حساب آنها به صورت غیرمجاز برداشت شده است، با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طی بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد لینک معرفی شده در کانال تلگرامی، کاربران را به یک درگاه جعلی یکی از بانک‌ها هدایت و متهم پس از دریافت اطلاعات حساب آنها از طریق لینک، اقدام به برداشت وجه از حساب مال‌باختگان به صورت غیرمجاز می‌کرده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با انجام اقدامات تخصصی، در نهایت متهم شناسایی و با حضور در پلیس فتا به برداشت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب مال‌باختگان اعتراف کرد و تحقیقات تکمیلی پلیس در این خصوص همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق وبگاه پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کد خبر 677151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.