نشست سازمان همکاری اسلامی بنا به دعوت ایران، عراق و عربستان تشکیل شد

قطعنامه پایانی سازمان همکاری اسلامی (OIC) تاکید کرد که برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی بنا به دعوت ایران، عراق و عربستان بوده است.

به گزارش ایمنا، در نشست فوق العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی که روز گذشته (نهم مردادماه) به منظور رسیدگی به موضوع اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در برخی از کشورهای اروپایی به صورت برخط برگزار شد، قطعنامه‌ای تحت عنوان تکرار حادثه هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم در سوئد و دانمارک به تصویب رسید.

در ابتدای این قطعنامه تاکید شده است که این نشست به دعوت عربستان سعودی رئیس اجلاس چهاردهم سازمان همکاری اسلامی، جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

در این قطعنامه همچنین ضمن محکومیت قاطعانه اقدامات موهن اخیر در شماری از کشورهای اروپایی علیه نسخ قرآن کریم به عنوان مصادیق آشکار اسلام هراسی و سوءاستفاده از حقوق بشر، همچنین بر ضرورت اتخاذ اقدامات پیشگیرانه به منظور توقف این قبیل اقدامات هنجارشکنانه و موهن، جرم انگاری این قبیل اقدامات از جمله در فضای مجازی و درخواست از دبیر کل سازمان همکاری اسلامی به منظور تعیین فرستاده ویژه در امور اسلام هراسی و درخواست از دبیرکل سازمان ملل متحد برای انتصاب گزارشگر ویژه در امور اسلام هراسی تاکید شده‌است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی، پیشنهاد جرم‌انگاری بین‌المللی توهین به کتب مقدس از جمله قرآن کریم، اعزام هیا تی از سازمان همکاری اسلامی به دو کشور سوئد و دانمارک، اشد مجازات عاملان و در صورت تکرار، کاهش یا قطع روابط و تحریم خرید کالا را مطرح کرد.

منبع: ایرنا
کد خبر 677144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.