رتبه اول اصفهان در نیروگاه‌های پشت‌بامی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: اصفهان در تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی در بخش خانگی، رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید علاقمندان امروز _سه‌شنبه دهم مردادماه_ در همایش انجمن سازندگان و تأمین‌کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر که توسط سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران (ساتبا) و با همکاری انجمن سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژیهای تجدیدپذیر (ساتکا) برگزار شد ، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد ناترازی برق در مقایسه تولید و تأمین در کشور هستیم، اظهار کرد: همه نیروگاه‌های خصوصی که در دهه‌های گذشته در اصفهان فعالیت می‌کردند به دولت واگذار شدند. باید مرز میان بخش خصوصی و دولتی به خوبی در نظر گرفته شود.

وی افزود: بخش خصوصی نیز می‌تواند مدعی شود و به عنوان اقتدار دولت وارد سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی تجدیدپذیر شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه فاصله تولید نیروگاه‌های خورشیدی تا نیاز مصرفی بسیار زیاد است، گفت: اتفاقات مثبتی در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی در اصفهان افتاده است باعث شد این استان بیشترین میزان برق خانگی یا به اصطلاح نیروگاه‌های پشت‌بامی در کشور را داشته باشد و رتبه اول را در کشور کسب کند.

علاقه‌مندان تاکید کرد: نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر بخش خانگی باید در بخش صنعت نیز توسعه پیدا کند تا علاوه بر دستیابی به برق پایدار، شاهد هوای پاک باشیم. در حال حاضر وضعیت انرژی کشور در مرحله‌ای قرار دارد که مجبور به ایجاد محدودیت در مصرف برق صنایع شده هستیم.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های برق به دو بخش مولد و غیر مولد تقسیم بندی می‌شود، گفت: تعرفه مولد شامل صنعت و کشاورزی است و تعرفه غیرمولد بخش تجاری و خانگی است. سال گذشته و امسال با وجود محدودیت‌های حوزه انرژی، با سازمان صمت با شرکت شهرک‌های صنعتی توافق شد تا ضرر و زیان ناشی از خاموشی برق، به‌وسیله خاموشی برنامه‌ریزی شده به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان تاکید کرد: در مقابل این محدودیت‌هایی که در حوزه انرژی وجود دارد، تلاش شد تا مشوق‌هایی نیز این حوزه در نظر گرفته شود تا نیاز افرادی که دچار محدودیت برق شده‌اند، جبران شود.

کد خبر 677138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.