تعطیلی ادارات برای حفظ سلامت مردم ضروری بود

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم دولت برای تعطیلی دو روزه مراکز، نهادها و سازمان‌های مختلف به دلیل گرمای بی‌سابقه هوا، اقدام مثبت دولت در کاهش مصرف برق و کمک به سلامت مردم است.

به گزارش ایمنا، مجتبی یوسفی درباره اقدام دولت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (یازدهم و دوازدهم مردادماه) به دلیل گرمای هوا اظهار کرد: شدت گرمای هوای در بیشتر شهرهای کشور به‌ویژه شهرهای جنوبی سخت و طاقت‌فرسا شده است و حتی بعضی استان‌ها مانند خوزستان و کرمان جزو گرم‌ترین نقاط دنیا محسوب می‌شوند.

وی اقدام دولت در تعطیلی روزهای ۱۱ و ۱۲ مردادماه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این اقدام علاوه بر اینکه به مردم برای حضور در خانه و جلوگیری از گرمازدگی و آسایش آنها کمک خواهد کرد و سبب کاهش مصرف برق می‌شود.

چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل شد + جزئیات

نماینده مردم اهواز در ادامه تصریح کرد: دولت می‌تواند در ادامه این روند مثبتی که در پیش گرفته است، به کارکنان خود مرخصی تشویقی دهد یا در روزهای خیلی گرم تابستان دورکاری را در دستور کار قرار دهد که این روند در کاهش مصرف انرژی و حفظ سلامت کارمندان، کارگران و دیگر اقشار کشور اثر فراوانی دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تعطیلی این ۲ روز برای مردم فرصتی مناسبی جهت انجام سفر به مناطق خنک‌تر کشور است تا بتوانند به‌نحوی از این گرمای طاقت‌فرسا فاصله بگیرند.

یوسفی ابراز امیدواری کرد که دولت، تمهیداتی در بهبود کیفیت ارائه خدمات از سوی ناوگان حمل‌ونقل بین شهری مانند اتوبوس، قطار و هواپیما با کیفیت بهتری فراهم کند تا مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 677116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.