منطقه یک پایتخت ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری شهر تهران دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نواحی ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۱۰ منطقه یک شهرداری تهران در حاشیه کوهساران واقع شده است و ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری دارد؛ بنابراین از شهردار تهران در خواست می‌کنم برای رفع مشکلات این منطقه اقدامات لازم را لحاظ کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز _سه‌شنبه دهم مردادماه_ در صدوشصت‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: حریم کوهستانی منطقه یک، شامل مسیر کوه‌پیمایی و گردشگری توچال، درکه، دربند، گلاب‌دره، کلکچال و دارآباد در مساحتی حدود ۱۰۵ کیلومترمربع واقع شده است که در روزهای آخر هفته و تعطیلات، میزبان ده‌ها هزار کوهنورد و گردشگر داخلی و خارجی است که در این منطقه تردد دارند.

وی افزود: بر اساس وسعت محدوده، اهمیت پیشگیری از حوادث احتمالی و امدادرسانی به موقع، نظارت بر جمع‌آوری زباله‌ها و پاکسازی کوهستان و مسیر آن، ارائه خدمات بهینه امور شهری، فنی، عمرانی، فرهنگی، گردشگری و امداد و نجات ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: نواحی ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۱۰ منطقه یک شهرداری تهران در حاشیه کوهساران واقع شده که وجود شش رود دره اصلی شهر تهران در این محدوده، به عنوان ریه‌های تنفسی شهر تهران از دیگر نکات مهم است.

نجفی تصریح کرد: از منطقه یک بازدید بازدید کردم و بنا به پیشنهادهایی که کارکنان این مجموعه داشتند، چارت مصوب نواحی شهری برای آن در نظر گرفته شد تا بتوانند مأموریت‌هایی که محول می‌شود را انجام دهند، به صورت مکرر پیرامون تصویب چارت پیشنهادی‌، مکاتبه‌هایی با امضای شهردار منطقه برای معاونت منابع انسانی شهرداری ارسال شده، اما تاکنون اقدام تأثیرگذاری انجام نشده است.

وی ادامه داد: منطقه مذکور ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری شهر تهران دارد و از شهردار تهران درخواست می‌کنم برای رفع مشکلات این منطقه اقدامات لازم را لحاظ کنند.

کد خبر 677081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.