ساختمان‌های عمومی پایتخت استونی خورشیدی می‌شود

ساختمان‌های مهم تالین، پایتخت استونی، شامل مدارس، مهدکودک‌ها، ساختمان‌های اجتماعی و کتابخانه‌های عمومی به‌زودی میزبان نیروگاه‌هایی برای تولید انرژی خورشیدی خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انتخاب سازه‌های شهری توسط مدیران تالین برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی بر اساس تجزیه و تحلیل میزان مصرف انرژی روزانه، طی فصول آفتابی در سال گذشته انجام شده است. این رویکرد با الهام از اقدامات برنامه‌ریزان شهر برای پوشاندن بام ۵۶ سازه مهم شهر با پنل‌های خورشیدی در سال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد و به دنبال آن، امکان ارزیابی قابلیت ذخیره انرژی در سراسر شهر فراهم خواهد آمد. در این راستا، مدیران در نظر دارند ۲۸ سازه عمومی دیگر شهر را به پنل‌های خورشیدی مجهز کنند تا به تولید انرژی پاک به‌منظور کاهش انتشار گازهای آلاینده، به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی و ذخیره منابع مالی به واسطه کاهش هزینه مصرف انرژی در شهر کمک کنند.

تالین، شهر خورشیدی استونی

اداره املاک تالین رویکردی دو مرحله‌ای را در بازه زمانی بین پاییز سال ۲۰۲۲ تا بهار سال ۲۰۲۳ اعمال کرد که مرحله اول آن ۳۹۸ هزار یورو هزینه در بر داشت و به توسعه ۱۰ نیروگاه خورشیدی در شهر منجر شد. در مرحله دوم پروژه، ۱۰ نیروگاه جدید برای تولید انرژی تجدیدپذیر از طریق نور خورشید در حال احداث و مشمول صرف هزینه‌ای حدود ۳۶۴ هزار و ۸۳۵ یورو است. این پروژه پوشش کامل پشت بام‌های دو ساختمان اجتماعی، سه کتابخانه، پنج مدرسه و چهار مهدکودک با پنل‌های خورشیدی را شامل خواهد شد و تولید انبوه نیروی تجدیدپذیر را به دنبال خواهد داشت.

توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در تالین

مدیران تالین ادعا کرده‌اند که پس از سازه‌های عمومی شهر به بررسی وضعیت ساختمان‌های مسکونی پایتخت استونی خواهند پرداخت و طرح خورشیدی کردن آن‌ها را نیز پیاده خواهند کرد که این امر به سهم خود از طریق مزایای اقتصادی، به ذخیره منابع مالی برای اعمال اقدامات پایدار دیگر در آینده کمک زیادی خواهد کرد.

برنامه‌ریزان از آغاز مرحله سوم رویکرد خورشیدی کردن سازه‌های شهر در فصل سوم سال ۲۰۲۳ خبر داده و مدعی شده‌اند در این مرحله به توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در ۱۰ مدرسه، سه مهدکودک، یک کتابخانه و یک ساختمان اجتماعی خواهند پرداخت.

کد خبر 677027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.