جلسه فوق‌العاده شورای شهر قم آغاز شد

جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر قم با حدود ۳۰ دقیقه تاخیر از زمان اعلام شده قبلی، در سالن جلسات ساختمان شهید باکری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از حواشی نودوششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که صبح روز دوشنبه، نهم مردادماه با تحریم از سوی شش عضو شورای اسلامی شهر به حدنصاب نرسید و برگزار نشد، نودوهفتمین جلسه فوق‌العاده دوره ششم شورای اسلامی شهر قم با حدود ۳۰ دقیقه تأخیر از زمان اعلام شده قبلی و از ساعت ۸:۰۰ امروز _سه‌شنبه دهم مردادماه_ در سالن جلسات ساختمان شهید باکری آغاز شد.

احمد امیرآبادی‌فراهانی و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از میهمانان ویژه این جلسه شورای شهر قم بودند که به‌دنبال حواشی جلسه دیروز در این نشست و به‌عنوان ناظران شورا و اعضای شورا به این جلسه آمده بودند تا به‌صورت حضوری روند انتخابات داخلی شورا را شاهد باشند.

حضور تمام ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر که با تقدم و تاخر احزاب همراه بود، از نکاتی است که روز گذشته شائبه‌های مختلفی را ایجاد کرده بود.

محسن محرری، رئیس شورای اسلامی شهر قم که آخرین جلسه سال دوم دوره ششم شورای اسلامی شهر قم را ریاست می‌کرد در ابتدای جلسه با اشاره به چرایی تشکیل جلسه فوق‌العاده امروز اظهار کرد: با توجه به الزامات قانونی جهت انجام انتخابات داخلی شورا و تعیین هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی تا قبل از سیزدهم مردادماه و انجام نشدن این موضوع در روز گذشته، با هماهنگی انجام شده با فرمانداری، برنامه‌ریزی برگزاری جلسه امروز انجام و دعوتنامه‌ها روز گذشته ارسال شد.

جلسه فوق‌العاده شورای شهر قم آغاز شد

رأی‌گیری برای رسمیت پیدا کردن جلسه با حضور ۱۰ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر و رأی مثبت هفت نفر اولین مصوبه این جلسه بود که به تصویب رسید. توضیحات رؤسای دو کمسیون معماری و شهرسازی و عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم و بحث در خصوص دو لایحه، از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که قبل از صحبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شد.

پس از آن حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری درباره اهمیت وحدت و همدلی در خدمت به مردم صحبت کرد. آغاز فرآیند انتخابات اعضای هیئت رئیسه سال سوم دوره ششم شورای اسلامی شهر قم نیز از دیگر دستورات جلسه فوق‌العاده نودوهفتمین است که در ادامه جلسه به آن پرداخته خواهد شد؛ اگر این انتخابات امروز برگزار نمی‌شد، شورای اسلامی شهر قم از شنبه رسمیت نداشت.

کد خبر 677016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.