وظیفه خود می‌دانیم که امکانات مواکب را سال به سال ارتقا دهیم

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: علاوه بر مواکبی که به‌صورت مستقیم زیر نظر ما است، مواکبی هم هستند که به‌صورت غیرمستقیم با سازمان اوقاف در ارتباط هستند، در این سازمان وظیفه خود می‌دانیم که امکانات مواکب را سال به سال ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی امروز _دوشنبه، نهم‌مردادماه_ در نشست هماهنگی مواکب محور سامرا و بلد در ایام اربعین حسینی، با اشاره به جریان مسافرت عظیم اربعینی‌ها از نقاط مختلف عراق، ایران، پاکستان، کشمیر، آذربایجان، کشورهای آفریقایی، آمریکا و اروپا و… که از مسیر ایران یا از مسیرهای دیگر وارد کشور عراق می‌شوند و موکب دارند، اظهار کرد: آنچه از این جریان دریافت می‌شود، این است که انقلاب اسلامی در درون این جریان قرار دارد. فرهنگ ایثار و شهادت را از اباعبدالله (ع) گرفتیم، مکتب ایثار و شهادت، اربعین را ایجاد کرده و از سایر نقاط جهان از این مکتب الهام می‌گیرند.

وی افزود: یک فرد ملعون، ابتدا قرآن کریم را هتک حرمت می‌کند، سپس به رهبر معظم انقلاب اسلامی هجمه‌هایی وارد می‌کند. دلیل این اقدام، ترس آن‌ها از انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی در عراق، یک خط بطلان بر تمام تنازع‌ها بود و امروز مردم عراق خودشان برای این شهید بزرگوار سالگرد می‌گیرند و ایده‌های حاج قاسم، ایده‌های تراز برای آن‌ها شده است.

وی ادامه داد: این موضوع، مفهوم جدیدی را القا می‌کند، دشمن برنامه‌ریزی بسیاری دارد که پس از مراسم اربعین در ایران اقداماتی انجام دهد.

خاموشی با بیان اینکه در مراسم اربعین، نفس حضور پررنگ و برادرانه و ارتباط با سایر ملل معیار است، اضافه کرد: باید هوشیار باشیم، مردم از اقوام مختلف، پله پله در بستر انقلاب اسلامی آمده‌اند. اگر تاریخ دهه اخیر عراق را مطالعه کنید، روشن است که جریان سیاسی مردمی به سمت انقلاب اسلامی پیش می‌رود و پدیده اربعین پرچم‌دار ایثار و شهادت در جهان معاصر شده است، در حالی که تمام اقدامات رسانه‌ای غرب می‌خواهد این جریان را نابود کند، اما این امکان وجود ندارد.

وی درخصوص تمهیدات برنامه‌ریزی شده برای مراسم اربعین در کشور عراق، خاطرنشان کرد: دولت عراق در حال فراهم کردن زیرساخت‌های زیادی در حوزه رفاه و درمان و رسیدگی به زوار است و هزینه‌های زیادی برای آن صرف شده که قابل تقدیر است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه جریان اربعین، پیشران انقلاب اسلامی است، افزود: باید دید برای این پیشران چه برنامه‌ای داریم، می‌خواهیم اربعین را تا سایر ملل ببریم، بنابراین گستره جغرافیایی جریان اربعین مهم است، به همین منظور اصرارمان این است که مبادی ورودی غرب را باز کنیم، مبادی ورودی شمال غرب نیز باز شده است و امیدواریم بتوانیم خدمت‌رسانی بیشتری از مرز خسروی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اولین هدف این است که هم‌وطنان به سلامت به این سفر معنوی بروند و برگردند، علاوه بر اینکه از سفر خود لذت معنوی می‌برند، ناقل فرهنگ نظم و عزت نفس نیز باشند.

خاموشی با توصیه به زائران ایرانی اربعین حسینی گفت: ایرانیان باید گوش شنوای سایر ملل باشند، چون ما ایرانی‌ها باید نقش ام‌القری جهان اسلام را داشته باشیم و پیاده کردن اخوت دینی در فرهنگ و سیاست اهمیت بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر مواکبی که به‌صورت مستقیم زیر نظر ما است، مواکبی هم هستند که به‌صورت غیرمستقیم با سازمان اوقاف در ارتباط هستند، در سازمان اوقاف و امور خیریه وظیفه خود می‌دانیم که امکانات مواکب را سال به سال ارتقا دهیم، تاکنون اقدامات بسیاری انجام شده که برطرف کردن فشار کم آب در نجف و راه‌اندازی کارخانه یخ از جمله آن‌ها است.

کد خبر 676959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.