برگزاری تور تخصصی «تخت‌فولاد در آیینه محرم»

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی، فرهنگی‌ و مذهبی تخت‌فولاد اصفهان گفت: تور تخصصی «تخت‌فولاد در آیینه‌ محرم» با هدف تکریم از شخصیت‌هایی که در بخش‌های مختلف نسبت به ساحت مقدس امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

هادی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تور تخصصی «تخت‌فولاد در آئینه محرم» هم‌زمان با دهه سوم ماه محرم برگزار می‌شود.

وی افزود: طی یک‌سال‌ونیم گذشته به صورت سلسله‌وار تورهای تخصصی و گردشگری با موضوعات مختلف در مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان تحت عنوان «گنجواره» برگزار شده است.

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت‌فولاد اصفهان با بیان اینکه تاکنون هفت تور تخصصی با عناوین مختلف برگزار شده است، ادامه داد: تور تخصصی «تخت‌فولاد در آئینه محرم» با هدف تکریم شخصیت‌هایی که در بخش‌های مختلف نسبت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و شهدای کربلا ارادت خود را نشان داده‌اند، بیست‌وششم مردادماه جاری برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: این رویداد با حضور هنرمندان مراسم آیینی و مذهبی از تکیه خواجویی آغاز می‌شود و در طول مسیر در تکیه‌های فاضل، فیض، کازرونی، گلزار سیدالعراقین و  خاتون‌آبادی برنامه‌های جانبی متعددی به نمایش گذاشته خواهد شد.

نظری ادامه داد: در این تور به زندگی شخصیت‌های مختلف از جمله مداحان، شعرای آئینی، پرده‌خوان‌ها، تعزیه‌خوان‌ها و هنرمندانی که در حوزه واقعه عاشورا نقش‌آفرینی کرده‌اند و در مجموعه تاریخی تخت‌فولاد مدفون هستند، پرداخته می‌شود.

وی اضافه‌کرد: در این واقعه، پیش‌بینی شده به عنوان نماد ایام محرم یکی از هنرمندان در نقش سقا، همراه با مشک آب، از میهمانان و شرکت‌کنندگان در مراسم پذیرایی کند.

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت‌فولاد اصفهان گفت: در مکان‌ها و تکیه‌هایی که در مسیر این تور تخصصی پیش‌بینی شده، به نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای، حجاری‌ها، کتیبه‌ها و عناصر گردشگری که با موضوعات کربلا و موضوعات پیرامونی آن پرداخته شده است و اطلاعاتی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده خواهد شد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس بگیرند و در این تور گردشگری شرکت کنند.

کد خبر 676957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.