روند صعودی بورس آغاز شده است؟

بازار بورس امروز از ابتدای کار روند مثبتی را آغاز کرد و توانست سطح تقاضای خوبی را در خود جای دهد، زیرا بازار ریزش زیادی را از تاریخ ۱۷ مردادماه تجربه کرده بود و اصلاح زمانی زیادی را نیز در محدوده دو میلیون واحد تجربه کرد و پیش بینی می‌شد که کم کم شاهد تغییر روند بازار باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس تهران امروز با رشد ۱۹ هزار ۷۶۰ واحدی به سطح یک میلیون ۹۹۳ هزار واحدی رسید و در مجموع یک درصد رشد کرد، شاخص هم وزن نیز با رشد شش هزار ۷۶۶ واحدی به سطح ۷۰۵ هزار واحدی رسید. بازار بورس امروز از ابتدای کار روند مثبتی را آغاز کرد و توانست سطح تقاضای خوبی را در خود جای دهد، به علت اینکه بازار ریزش زیادی را از تاریخ ۱۷ مردادماه تجربه کرده بود و اصلاح زمانی زیادی را نیز در محدوده دو میلیون واحد تجربه کرد. اخبار منفی زیادی نیز به آن مخابره شد پیش بینی می‌شد که کم کم شاهد تغییر روند بازار باشیم.

تا ساعت ۱۱ روند تقریباً متعادل به سمت مثبت بود و با انتشار خبر تعطیلی کانون صرافان نرخ دلار ناگهان به سطح ۵۰ هزار تومان رسید، همین موضوع نیز منجر به افزایش مضاعف تقاضا در بازار و رشد بیشتر آن شد، نمادهای دلاری در بازار با تقاضای خوبی همراه شدند، گروه پالایشی پرتقاضا و گروه فلزات نیز شاهد ورود پول حقیقی بودند، در روزهای گذشته که حقوقی سایپا به دلیل رنج کشیدن منفی و تأثیر منفی بر روی کل بازار اخطار سیستمی گرفته بود امروز دیگر این رفتارها تکرار نشد و بازار جان بهتری را پیدا کرد.

در بازار امروز نمادهای شپنا، تاپیکو، شبند، پارسان، فملی، فولاد و نوری بیشترین تأثیر مثبت را بر بازار گذاشتند، ارزش معاملات نیز وضعیت بهتری را نسبت به روزهای گذشته تجربه کرد و به شش هزار ۴۰۰ میلیارد تومان رسید حجم معاملات نیز به محدوده ده میلیارد برگه سهم رسید.

شاخص فرابورس نیز با رشد ۲۳۵ واحدی به سطح ۲۶ هزار ۲۵۶ واحد رسید و ارزش معاملات نیز برابر با ۲۰ هزار میلیارد تومان بود نمادهای انتخاب، خاوری، دی، شاوان، فزر، هرمز و وسپهر بیشترین تأثیر مثبت را بر بازار گذاشتند.

نمای بازار

شاخص کل (۱+ درصد)

شاخص هم وزن: (۱+ درصد)

۴۳۸ نماد مثبت در مقابل ۱۵۳ نماد منفی

۶۹ نماد صف خرید به ارزش ۰.۳ همت

۳۲ نماد صف فروش به ارزش ۰.۲ همت

نسبت‌های بازار

ارزش بازار: ۷ هزار همت

نسبت p/e بورس و فرابورس : ۸ واحد

نسبت p/d بورس و فرابورس : ۱۲

نسبت p/b بورس و فرابورس : ۳.۴

نسبت p/s بورس و فرابورس : ۲

پارامترهای مؤثر

دلار آزاد: ۵۰,۰۰۰ تومان

نفت برنت: ۸۵ دلار

مس: ۸۸۰۰ دلار

اوره گرانول فوب: ۴۲۷ دلار

انس طلا: ۱۹۵۹ دلار

طلای ۱۸ عیار: ۲.۳۵ میلیون تومان

سکه امامی: ۲۸.۴ میلیون تومان

نرخ بهره: ۲۳.۵۵ درصد

نکات مهم بازار امروز

۱. پورابراهیمی از بررسی کاهش قیمت خوراک در هفته بعد خبر داد

۲. بورس، بانک و کل کشور به علت گرمای هوا تا آخر هفته تعطیل شد.

۳. رنج مثبت شاخص سازان در پی رشد قیمت دلار در آخر بازار، خودروسازان همچنان با صف خرید بیگانه اند.

۴. پاالایشی‌ها پس از اصلاح عمیقی که در دو ماه اخیر داشتند امروز به واسطه رشد کرک اسپردها و احتمال تغییر فرمول نرخ خوراک به صف خرید رسیدند.

۵. اگر صندوق اهرم را به عنوان نشانه‌ای برای پیش‌بینی بازار فردا بدانیم، احتمالاً بازار شنبه بازاری سرسبز باشد.

نقشه بازار

روند صعودی بورس آغاز شده است؟

کد خبر 676956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.