درمان ۵ بیمار مبتلا به مالاریا در اصفهان/ مبتلایان از استان‌های شرقی کشور بودند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان‌های شرقی کشور پنج بیمار با علائم ابتلاء به مالاریا در کشور شناسایی شدند که این افراد برای درمان به استان اصفهان مراجعه کردند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ابتلای تعدادی از افراد به مالاریا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان‌های شرقی کشور پنج بیمار با علائم ابتلاء به مالاریا در کشور شناسایی شدند که این افراد برای درمان به استان اصفهان مراجعه کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در استان اصفهان فرد مبتلا به مالاریا شناسایی شده است؟ افزود: تاکنون فرد مبتلا به مالاریا در استان شناسایی نشده و هیچ‌یک از بیماران با علائم مالاریا که از استان‌های شرقی برای درمان به اصفهان مراجعه کردند، مربوط به این استان نیستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: تاکنون موردی از ابتلاء به بیماری وبا یا التور در استان اصفهان گزارش نشده است.

گفتنی است؛ بیماری مالاریا یکی از شایع‌ترین بیماری‌های منتقله توسط ناقلان در کشور است که به علت حضور انگل تک یاخته بنام پلاسمودیوم در خون انسان ایجاد می‌شود. پلاسمودیوم‌ها در داخل گلبول‌های قرمز خون رشد می‌کند و پس از رشد، تکثیر کرده و موجب پاره شدن گلبول‌های قرمز خون و بروز علائم مالاریا می‌شود؛ هر سال در جهان ۵۰۰ – ۳۰۰ میلیون نفر به مالاریا مبتلا می‌شوند و از این تعداد بیش از ۱ میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 676931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.