برداشت ۲۵۰ میلیونی از حساب بانکی با ترفند طراحی اینترنت بانک جعلی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری متهم به برداشت ۲۵۰ میلیون ریال از حساب شهروندی با نصب اینترنت بانک جعلی در بستر فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبالغی به صورت غیرمجاز طی چند مرحله از حساب بانکی وی برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباخته به علت نداشتن آگاهی، از صفحه جعلی یکی از بانک‌ها در بستر فضای مجازی جهت انجام امور بانکی خود استفاده کرده و مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: کارشناسان با بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی، موفق به شناسایی متهم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی و متوجه شدند سارق سایبری با ایجاد یک سایت شبیه اینترنت بانک اصلی مورد نظر، اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران می‌کند.

وی ادامه داد: پس از محرز شدن هویت متهم برای پلیس و جمع‌آوری مستندات کامل و جامع، پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تشریفات قضائی، متهم در محل اختفای خود در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی باید جهت ورود به اینترنت بانک خود به سایت رسمی بانک مربوطه مراجعه و از جست‌وجو در موتورهای جست‌وجوگر خودداری کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 676930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.