بیش از ۱۵۰۰ پروژه با هدف تسهیل سفر اربعین در حال انجام است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: سال جاری اعتبارات اربعین از سوی وزرات کشور ارتقای خوبی داشته است، ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز به عنوان مازاد اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد امروز _دوشنبه نهم مردادماه_ در سفر به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علاوه بر وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اضافه بر سال‌های گذشته برای زیرساخت‌های اربعین پرداخت کرده است.

وی افزود: امسال اعتبارات خوبی برای اربعین پیش‌بینی کرده‌ایم و نسبت به سال گذشته ارتقای خوبی در زمینه زیرساخت‌های اربعین خواهیم داشت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: راهداری امسال اقدامات خوبی را برای تسهیل سفر اربعین فراهم کرده است، به نحوی که بیش از یک هزار و ۵۰۰ پروژه را در حال انجام دارد، سال جاری اعتبارات اربعین از سوی وزرات کشور ارتقای خوبی داشته و ۴۰۰ میلیارد تومان تومان را همان ابتدا پرداخت کرده است.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان نیز به عنوان مازاد اختصاص داده شده است و در مجموع در طول دو تا سه سال آینده با اجرای برنامه‌های میان‌مدت می‌توان بسیاری از زیرساخت‌های مورد نیاز زائران امام حسین (ع) را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: پروژه‌های اربعین را در سه حالت در نظر گرفتیم، پروژه‌هایی که باید اربعین امسال به سرانجام برسد، پروژه‌های دیگر که میان‌مدت است و تا پایان دولت به اتمام می‌رسد و پروژه‌هایی که بلندمدت است و در طرح جامع اربعین که به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه کردیم و مصوب شده است، جای می‌گیرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بسته به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به استان کرمانشاه از نظر اعتبارات کمک می‌شود و رقابتی ایجاد می‌شود که هر مرزی فعال‌تر باشد، اعتبار بیشتری جذب خواهد کرد.

وی گفت: اعتبارات در اختیار وزارت کشور به همین ترتیب برای پروژه‌هایی که در کوتاه‌مدت به نتیجه می‌رسد، تقسیم خواهد شد و اعتباراتی که برای سازمان شهرداری‌ها در نظر گرفتیم میان شهرداری‌هایی که نزدیک مرز و ذی‌نفع هستند بسته به نوع پروژه‌ها توزیع می‌شود.

کد خبر 676929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.