قرآن کریم خط قرمز همه مسلمانان است

امام جمعه موقت سنندج، قرآن را خط قرمز همه مسلمانان جهان دانست و گفت: خداوند متعال خود حافظ این کتاب آسمانی است، اما مسلمانان نیز وظیفه دارند برای حفاظت از آن بیشتر از گذشته تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماموستا معروف خالدی امروز _دوشنبه نهم مردادما _ در مراسم سوگواری سلاله‌های پاک رسول خدا (ص) و تکریم کتاب الله در شهر سنندج ضمن محکومیت هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم اظهار کرد: مهم‌ترین و صریح‌ترین آیه‌ای که بر نفی هرگونه تحریف در قرآن دلالت دارد، آیه «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»، است که خداوند در این آیه فرموده است "ما قرآن را فرو فرستاده‌ایم و خود از آن محافظت خواهیم کرد."

وی با اشاره به اینکه در این آیه حفظ و صیانت از قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: اگر در کشوری که مدعی آزادی است این گونه اهانت‌ها رخ دهد، موجب انزجار مسلمانان جهان می‌شود.

امام جمعه موقت سنندج با تاکید بر اینکه قرآن کریم خط قرمز همه مسلمانان در سراسر دنیا است، خاطرنشان کرد: خداوند خود حافظ و نگهبان این کتاب آسمانی است، اما مسلمانان نیز وظیفه دارند برای حفاظت از آن بیش از گذشته تلاش کنند.

ماموستا خالدی با اشاره به اینکه واقعه عظیم کربلا و قیام امام حسین (ع) یکی از نقاط عطف مهم تاریخ اسلام است، تصریح کرد: امام حسین (ع) تمام خانواده و یارانش را به میدان جنگ برد تا به دنیا تعلق خاطر نداشته باشند و جان و مال خود و خانواده خود را در راه خدا فدا کردند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) با این مضمون که «حضرت امام حسین چراغ هدایت است» گفت: دلاوری و بی‌باکی برای مقابله با دشمن و نهراسیدن از خطرها یکی از مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی است که در شخصیت امام حسین (ع) دیده می‌شد.

امام جمعه موقت سنندج اضافه کرد: نام مبارک امام حسین (ع) و یارانش تا روز قیامت با شور و اشتیاق در میان جامعه مسلمان و غیرمسلمان پابرجا و ماندگار است.

کد خبر 676915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.