فروش سنگین حقوقی سایپا / بورس به اخبار مثبت نیاز دارد

در نیمه بازار امروز با فروش سنگین حقوقی نماد سایپا شاهد ریزش بازار بودیم، اما در دقایق پایانی روند معاملات بهبود و قیمت آخرین معامله‌ها افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز کمی روند متفاوتی را سپری کرد و با رشد شش هزار ۴۲۷ واحدی به سطح یک میلیون ۹۷۳ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز توانست روند مثبتی داشته باشد و با رشد هزار و ۷۷۷ واحدی به سطح ۶۹۹ هزار واحدی رسید، اما نکته منفی در خصوص بازار امروز ارزش معاملات بود که نسبت به دو روز کاری گذشته سطح کمتری را به ثبت رساند و در محدوده چهار هزار میلیارد تومان بود.

حجم معاملات نیز روند کاهشی داشت و به شش میلیارد برگه سهم کاهش پیدا کرد، اما در کل وضعیت بهتری نسبت به روز گذشته به ثبت رسید، وضعیت گروه سیمانی، خودروی، ساختمانی، پالایش، سرمایه‌گذاری و بانکی‌ها بهتر از روز گذشته بود و نمادهای تاپیکو، رمپنا، فولاد، شتران، کگل، وبملت و شپنا بیشترین تأثیر مثبت را بر روند بازار گذاشتند.

در نیمه بازار با فروش سنگین حقوقی نماد سایپا شاهد ریزش بازار بودیم ولی در دقایق پایانی روند معاملات بهبود و قیمت آخرین معامله‌ها در قیمت پایانی افزایش یافت، در بازار فرابورس نیز وضعیت بهبود پیدا کرد و نمادهای صبا، خاور، کگهر، انتخاب، غصینو و شگویا بیشترین تأثیر مثبت را برجای گذاشتند، شاخص فرابورس رشد ۵۸ واحدی داشت و به ۲۶ هزار واحدی رسید.

با تکذیب خبر حذف بورس کالا در روز گذشته پس از زمان معاملات بازار شاهد بهبود کلی در روند امروز بازار بودیم، اما برای عبور از سطح دو میلیون واحد و رشد بازار نیاز به اخبار مثبت و افزایش حجم و ارزش معاملات است و در غیر این‌صورت روند بازار به صورت نوسانی باقی خواهد ماند، بعضی سهام شرکت‌ها از هفدهم اردیبهشت ماه تاکنون بیش از ۴۰ درصد ریزش را ثبت کرده است و با وجود اینکه از سقف قیمتی هفدهم اردیبهشت‌ماه فاصله زیادی دارند، همچنان پیش‌بینی نمی‌شود در بازار شاهد حرکاتی با روند سریع باشیم و همین که بازار بورس بیش از این ریزش نداشته باشد، برای فعالان بازار دارای اهمیت زیادی است.

نمای بازار

شاخص کل (۰.۳+ درصد)

شاخص هم‌وزن: (۰.۳+ درصد)

۳۰۲ نماد مثبت در مقابل ۲۲۵ نماد منفی

۴۳ نماد صف خرید به ارزش ۰.۲ همت

۴۳ نماد صف فروش به ارزش ۰.۲ همت

حجم‌ها

ارزش معاملات: ۴.۳ همت

قدرت خرید: ۰.۹۳

انتقال از حقیقی به حقوقی: ۰.۲ همت

نسبت‌های بازار

ارزش بازار: ۶.۹ هزار همت

نسبت p/e بازار : ۸ واحد

نسبت p/d بازار : ۱۲

نسبت p/b بازار : ۳.۴

نسبت p/s بازار : ۲

پارامترهای مؤثر

دلار آزاد: ۴۹,۰۵۰ تومان

نفت برنت: ۸۴.۴ دلار

مس: ۸۶۹۰ دلار

اوره گرانول فوب: ۴۲۷ دلار

انس طلا: ۱۹۵۹ دلار

طلای ۱۸ عیار: ۲.۳۴ میلیون تومان

سکه امامی: ۲۸.۲ میلیون تومان

نرخ بهره: ۲۳.۵۵ درصد

نقشه بازار

فروش سنگین حقوقی سایپا / بورس به اخبار مثبت نیاز دارد

کد خبر 676912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.