کمپین همدلی جاده‌ای برای دوچرخه‌سواری در ترکیه

با تغییرات آب و هوا و افزایش روزافزون ترافیک، سیاست‌گذاران شهری در اجرای راه‌حل‌های حمل‌ونقل، اقدامات خلاقانه‌ای انجام می‌دهند. شهر ساکاریای ترکیه با برگزاری کمپین «مسیر را به اشتراک بگذارید و با خیال راحت برانید» به معرفی و افزایش آگاهی در مورد مفهوم «همدلی جاده‌ای برای دوچرخه‌سواری» پرداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در اغلب شهرها، دوچرخه سواران را می‌توان از آسیب‌پذیرترین کاربران جاده دانست، به همین دلیل حفظ ایمنی آن‌ها از امور ضروری به شمار می‌رود. یکی از راه‌های کاهش حوادث و تصادفات ترافیکی، ایجاد همدلی با سایر کاربران جاده است. در این راستا، یک پروژه تحت عنوان «مسیر را به اشتراک بگذارید و با خیال راحت برانید» در شهر ساکاریای کشور ترکیه بر آگاهی‌بخشی و افزایش همدلی میان کاربران جاده متمرکز شده است.

ابتدا، شرکای محلی با هماهنگی انجمن دوچرخه‌سواری و ورزش در فضای باز ساکاریا، کارگاهی را برای معرفی پروژه و افزایش آگاهی در مورد مفهوم «همدلی جاده‌ای» با مشارکت ۹۰ نفر از جمله نمایندگان دولت محلی، مجریان قانون، رانندگان غیردولتی، کاربران دوچرخه‌سواری، صاحبان دوچرخه و سازمان‌های غیردولتی برگزار کردند.

مسیر را به اشتراک بگذارید و با خیال راحت برانید!

در ادامه کارگاه، آموزش‌های همدلی با ذینفعان مختلف دنبال شد؛ دوچرخه‌سواران با فواصل ترمز برای خودروهای مختلف، نقاط کور و استفاده از تجهیزات ایمنی و اهمیت دید پشت سر آشنا شدند. همچنین، رانندگان تاکسی و مینی بوس در مورد استفاده از آینه‌های عقب و بغل، اهمیت حفظ فاصله ۱.۵ متری میان وسایل نقلیه، کنترل آینه و باز کردن درب با دست راست آموزش دیدند تا همیشه نسبت به پشت سر خود و اهمیت دید در رانندگی با هر وسیله نقلیه‌ای آگاه باشند.

در واقع، این آموزش‌ها به رانندگان مختلف کمک کرد آگاهی آن‌ها از اطراف افزایش پیدا کند و شرایط یکدیگر را بهتر درک کنند. همچنین، به موجب برگزاری این کارگاه، یک کمپین اجتماعی با بیان پرسش «برای دوچرخه‌سواری ایمن در شهر چه باید کرد؟» راه‌اندازی شد و در پایان، کلاه ایمنی، جلیقه‌ها و بازوبندهای دارای شبرنگ در میان دوچرخه‌سواران توزیع شد.

کد خبر 676906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.