واکنش یک فعال رسانه‌ای به مقاله ناامیدکننده استاد دانشگاه اصفهان

یک فعال رسانه‌ای در ویراستی به مقاله منتشر شده استاد دانشگاه اصفهان در روزنامه شرق واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد فروزبخش در صفحه شخصی خود در ویراستی با اشاره به یادداشت یکی از اساتید دانشگاه اصفهان درباره مسائل اقتصادی، نوشت: «این جماعت یا مأمور به انجام این کار هستند یا واقعاً تفکرشان اینگونه سیاه است. اما هرچه که هست، بی‌وقفه و بدون ملاحظه در حال تلاش برای شکست روحیه ملی هستند. وظیفه ما در این بین چیست؟ سوالی است که مانند تلاش هر روزه آن‌ها، باید هر روز از خودمان بپرسیم؟»

واکنش فعال رسانه ای به مقاله ناامیدکننده استاد دانشگاه اصفهان

محسن رنانی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۴۴ در محله رهنان اصفهان به دنیا آمد. رنانی وی تا دیپلم را در اصفهان تحصیل کرد و برای ادامه تحصیل به تهران رفت، وی ۱۵ عنوان کتاب به‌طور مستقل یا مشترک تألیف و ترجمه کرده است که مشهورترین کتاب او «بازار یا نابازار» نام دارد.

این استاد دانشگاه در نوشتاری که برای روزنامه شرق نوشته و عنوان خروج را برای آن انتخاب کرده روندی را از دولت‌های هاشمی‌رفسنجانی تا به امروز یادآور شده است که به مرور اقتصاد کشور را رو به قهقرا می‌بیند و هر سال بدتر از سال قبل و هر دولت را بدتر از دولت قبل را نشان داده است.

وی در ابتدای نوشتار خود با طرح این سوال از سوی یک فعال اقتصادی که «چه دارایی‌هایی بخرم و بگذارم و بروم؟». به دنبال رسیدن به این جمله است که اقتصاد ایران در حال ورود به دورانی تازه است.

او در بخش دیگر یادداشت خود به نقل از همان فعال اقتصادی می‌نویسد: «می‌خواهم خلاص شوم. هیچ‌چیز سرجای خودش نیست و هیچ افقی در برابرم نیست. زیر بار بی‌ثباتی‌های اقتصادی و سیاسی و فساد اداری و مداخلات دولتی خُرد شده‌ام؛ دیگر توان ادامه ندارم. می‌خواهم از این کشور بروم، اما به خاطر تحریم‌های بانکی نمی‌توانم سرمایه‌ام را ببرم. می‌خواهم سرمایه‌ام را اینجا بگذارم و خودم بروم. به من بگو سرمایه‌ام را همین‌جا به چه دارایی‌هایی تبدیل کنم که امنیت داشته باشد، تا با خیال راحت بروم؟».

کد خبر 676870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.