۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
آیا خوشحالی مسری است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خوشحالی و شادی مسری است و بر اطرافیان نیز تأثیر می‌گذارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه‌های هاروارد و کالیفرنیا به منظور بررسی احتمال مسری بودن شادی و خوشحالی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۵ هزار نفر را برای بیش از ۲۰ سال مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خوشحالی و شادی مسری است و بر اطرافیان نیز تأثیر می‌گذارد.

محققان برای اینکه متوجه شوند آیا غم و اندوه نیز مانند شادی مسری است یا خیر، مطالعه جدیدی انجام دادند و متوجه شدند که غم و اندوه مانند شادی از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‏‌شود و مسری نیست. اگر زمانی که افراد احساس خوبی دارند و خوشحال هستند، با دوستان یا نزدیکان خود تماس بگیرند و حس خوب خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند، خلق‌وخوی آن‌ها نیز تغییر می‌کند و روحیه بهتری پیدا می‌کنند.

به گفته متخصصان، برای اینکه حس بهتری داشته باشیم، شادتر باشیم و بتوانیم به بهبود حال اطرافیان خود کمک کنیم، بهتر است با افرادی که در طول روز با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم، رفتار مناسبی داشته باشیم و حس خوب به آن‌ها منتقل کنیم. نتایج دیگر مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که احاطه شدن توسط دوستان و نزدیکان شاد می‌تواند آغازی برای شاد و خوشحال بودن باشد. علاوه بر این، افرادی که دوستان شادی دارند، احتمال شاد بودن و خنده‌رو شدن آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

انسان‌ها تحت تأثیر محیط اطراف و وقایعی هستند که پیرامون آن‌ها رخ می‌دهد. بنابراین، در صورتی که در یک جمع چند نفره، یک نفر نیز شاد باشد، این احساس خوشحالی از این شخص به افراد دیگر منتقل می‌شود و باعث می‌شود آن‌ها نیز احساس بهتری داشته باشند. سپس این افراد حس خوب و خوشحالی را به دیگر افراد خارج از این جمع نیز منتقل می‌کنند. در این صورت، جامعه‌ای شادتر و خوشحال‌تر شکل می‌گیرد.

کد خبر 676862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.