چین، سردمدار انقلاب انرژی پاک در جهان

گزارش‌ها حاکی از افزایش باورنکردنی سرمایه‌گذاری دولت‌ها برای تولید انرژی تجدیدپذیر است؛ چین به عنوان سردمدار انقلاب انرژی پاک در جهان شناخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آژانس بین‌المللی انرژی ادعا کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۳ سرمایه‌گذاری جهان در زمینه تولید انرژی دوستدار محیط زیست به بیش از یک تریلیون و ۷۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید و برای اولین بار در طول تاریخ، سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی از تولید نفت تجاوز خواهد کرد. بیش از ۵۰ درصد از تمام هزینه‌های صرف شده برای تولید انرژی در بخش منابع تجدیدپذیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت که در میان کشورهای جهان، چین به عنوان سردمدار سرمایه‌گذاری برای انرژی پاک شناخته شده است.

چین، سردمدار انقلاب انرژی پاک در جهان

گزارش‌ها حاکی از آن است که در میان کشورهای جهان، چین در سال ۲۰۲۲ بیشترین سرمایه‌گذاری را در انرژی پاک داشت و توانست بیش از هزار و ۱۵۰ گیگاوات نیروی تجدیدپذیر در طول سال تولید کند. این در حالی است که ایالات متحده آمریکا (دومین تولیدکننده انرژی تجدیدپذیر در جهان) کمتر از یک‌سوم چین (بیش از ۳۵۰ گیگاوات) نیروی پاک را طی سال ۲۰۲۲ تولید کرد. علاوه بر این، حدود نیمی از سرمایه‌گذاری جهان در تولید انرژی کم‌کربن طی سال ۲۰۲۲ مربوط به چین بود و در ضمن، این کشور تقریباً ۵۵۰ میلیارد دلار برای منابع مختلف انرژی پاک شامل خورشید، باد و خودروهای الکتریکی هزینه کرد و ۹۰ درصد از سرمایه‌گذاری تولید انرژی کم‌کربن جهان را به نام خود به ثبت رساند.

چین، سردمدار انقلاب انرژی پاک در جهان

علاوه بر این، اگرچه ایالات متحده آمریکا به‌تازگی ۳۶۹ میلیارد دلار در محرک‌های انرژی سبز محلی هزینه کرده است، با این حال از طریق توسعه و رونق صنعت انرژی کارآمد توانسته است از آمریکا پیشی بگیرد. چین قادر به تولید انرژی پاک از طریق پنل‌های خورشیدی و باطری‌های خودروهای الکتریکی با سرعت بسیار بالاتر نسبت به کشورهای دیگر است و به همین دلیل، بسیاری از محققان پیش‌بینی کرده‌اند که این قلمرو دست‌کم تا یک دهه آینده سردمدار انقلاب انرژی پاک در جهان باشد.

کد خبر 676849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.