گرامیداشت روز نایین فرصتی برای بازیابی هویت ملی است

فرماندار شهرستان نایین گفت: گرامیداشت روز شهرستان نایین فرصتی برای بازیابی هویت مذهبی، ملی و ارتقای خودباوری نسل جوان است.

به گزارش ایمنا، محمد کریمی، صبح امروز _دوشنبه نهم مردادماه_ در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی گرامیداشت روز شهرستان نائین اظهار کرد: یکی از روزهای مهم در شهرستان نائین ۲۴ مرداد ماه سالروز ارتحال حضرت آیت الله نائینی است که به عنوان روز شهرستان نائین در شورای فرهنگی عمومی شهرستان طی سالیان گذشته نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما اعتلا، ادای دین و گرامیداشت نام و یاد میرزای نائینی و نقش برجسته او در جهان اسلام است، افزود: باید با استفاده از این فرصت یک رویداد فرهنگی در طول یک هفته تدوین و برنامه‌ریزی کنیم و با استفاده از ظرفیت تمام اقشار مردم علاوه بر گرامیداشت نام و یاد آیت الله نائینی به سایر ابعاد فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، صنایع‌دستی، آداب و رسوم و سایر ویژگی‌های شهرستان نائین در طول این هفته بپردازیم و هنرمندانه از این فضا در راستای بازیابی هویت ملی و مذهبی و ارتقای خودباوری نسل جوان در شهرستان استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان نائین با اشاره به برگزاری پیش نشست کنگره بین‌المللی آیت‌الله نائینی در شهر نائین، خاطرنشان کرد: کنگره آیت‌الله نائینی سال جاری در شهر قم و شهر نجف نیز با حضور علمای بزرگ تشیع برگزار خواهد شد؛ لازم است ادارات و ارگان‌های شهرستان به ویژه دستگاه‌های فرهنگی متناسب با وظایف خود در افزایش غنای برنامه‌ها در گرامیداشت روز شهرستان اقدام کنند.

در ادامه الهام آزاد، نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به برکت وجود و ابعاد شخصیتی آیت‌الله میرزای نائینی (ره) و سایر رجال و اندیشمندان این شهرستان، نام نائین دارای آوازه‌ای جهانی شده است و باید از برکات و ثمرات وجود چنین اشخاصی به ویژه آیت‌الله نائینی بیش از پیش برای شهرستان نائین و پرداختن به ابعاد شخصیتی این مرجع عالی‌قدر جهان اسلام، استفاده کنیم.

وی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده طی سال‌های گذشته در گرامیداشت مقام علمی، شخصیت مذهبی و سیاسی آیت‌الله نائینی گفت: ما به این موضوع آنچنان که در شأن نام و جایگاه مرحوم میرزای نائینی بوده است، نپرداخته‌ایم و باید در این زمینه با تلاش و هم‌افزایی بیشتر گام برداریم.

به گزارش ایمنا، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی گرامیداشت روز شهرستان نائین که مصادف با بیست‌وچهارم مردادماه سالروز ارتحال حضرت آیت‌الله نائینی است، با حضور فرماندار شهرستان نائین، نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی و مسئولان ادارات و ارگان‌های شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

کد خبر 676833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.