امنیت سرعت خیابان‌های سیاتل با نصب دوربین‌های دیجیتالی

نصب دوربین‌های دیجیتالی کنترل سرعت در بعضی از خیابان‌های اصلی سیاتل در ایالات متحده آمریکا، مانع برگزاری مسابقات رانندگی خواهد شدکه این روزها میان جوانان شهر ترویج پیدا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواهد حاکی از آن است که به‌تازگی بسیاری از جوانان اهل سیاتل به برگزاری غیرقانونی مسابقات رانندگی در خیابان‌های شهر می‌پردازند که این امر از جنبه‌های مختلف زندگی شهروندان را با مشکل مواجه کرده، ضمن این‌که تهدیدهای جانی ناشی از تصادف را نیز پیش روی آن‌ها قرار داده است. در این راستا، اعضای شورای شهر پس از برگزاری جلسات متعدد لایحه‌ای را مبنی بر نصب دوربین‌های دیجیتالی کنترل سرعت در ۱۰ خیابان شهر صادر کردند و از ممنوعیت برگزاری مسابقه رانندگی در آن‌ها خبر دادند. انتخاب خیابان‌های شهر برای این منظور بر اساس میزان شکایت ساکنان اطراف و همچنین نرخ برگزاری رقابت‌های رانندگی در آن‌ها انجام شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برگزاری غیرقانونی مسابقات رانندگی توسط جوانان سیاتل در خیابان‌های شهر به وقوع مشکلات بسیاری برای مردم منجر شده و حتی در بعضی از موارد تصادف یا نزاع شدید میان رانندگان را به دنبال داشته است. بسیاری از شهروندان ادعا کرده‌اند که از زمان شروع این رقابت‌ها، ایمنی حضور در خیابان‌های اطراف برای آن‌ها بسیار کاهش یافته و حتی شاهد تصادفاتی با آسیب‌های جدی در محیط اطراف محل سکونت خود بوده‌اند. پرتاب خودروی یک خانم به داخل آب بر اثر برخورد با یک خودروی در حال مسابقه و با سرعت بسیار بالا و راهی شدن راننده به بیمارستان یکی از آخرین رویدادهای ناشی از رقابت رانندگی در خیابان‌های سیاتل بوده که به نشان دادن خشم شدید مردم شهر منجر شده است.

مدیران سیاتل ادعا کرده‌اند که اگرچه نصب دوربین‌های دیجیتالی کنترل سرعت نمی‌تواند به تمام تخلفات خیابانی پایان دهد، با این حال شناسایی خودروهایی با سرعت بسیار بالا می‌تواند به آن‌ها در مداخله برای پایان دادن به مسابقات رانندگی خیابانی کمک کند و حتی دستگیری و پیگیری قانونی از افرادی با ارتکاب جرم حین رانندگی یا ایجاد ناامنی برای شهروندان را به دنبال داشته باشد.

امنیت سرعت خیابان‌های سیاتل با نصب دوربین‌های دیجیتالی

کد خبر 676824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.