تقاطع‌های شهر اصفهان به خطوط قرمز عابر پیاده مجهز می‌شود

مدیرکل اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از تقاطع‌های این کلانشهر به خطوط قرمز مجهز شده‌ است، گفت: این نوع خط‌کشی حدفاصل خط ایست خودروها و خط گذرگاه عابر پیاده است و به راننده هشدار می‌دهد که قبل از خط ایست، توقف کامل کند.

حمید آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از علائم راهنمایی و رانندگی که در سطح معابر به ویژه سطح افقی راه مورد استفاده قرار می‌گیرد، خط‌کشی‌های گذرگاه عابر پیاده است که در ایمنی عبور و مرور شهروندان بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته درصدد تجهیز تقاطع‌های شهر به خط‌کشی قرمز عابرپیاده برآمدیم، افزود: این نوع خط‌کشی حدفاصل خط ایست خودروها و خط گذرگاه عابر پیاده است و به راننده هشدار می‌دهد که قبل از خط ایست، توقف کامل کند تا عبور و مرور عابران پیاده به راحتی و ایمن انجام شود.

مدیرکل اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این برنامه در سال جاری به مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلانشهر ابلاغ شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از تقاطع‌های شهر به خطوط قرمز عابر پیاده مجهز شده است.

تقاطع‌های شهر اصفهان به خطوط قرمز عابر پیاده مجهز می‌شود

وی با بیان اینکه در صدد هستیم در سال جاری تعداد تقاطع‌های مجهز به خطوط قرمز عابر پیاده را در مناطق پانزده‌گانه شهرداری افزایش دهیم، گفت: این موضوع در بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است، همچنین دستورالعمل‌ها، آئین‌نامه‌ها و ضوابط این نوع خط کشی استخراج و به مناطق پانزده‌گانه ابلاغ شد تا در دستورکار سال جاری قرار گیرد.

آقایی با بیان اینکه ایمنی عابر پیاده در معابر اهمیت بسیار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از تصادفات منجر به جرح و حتی فوت عابران پیاده، رعایت‌نکردن ایمنی لازم خط‌کشی‌هایی است که در معابر استفاده می‌کنیم، از این‌رو در حال حاضر خط قرمز مکمل خط ایست قرار می‌گیرد و قبل از خط ایست خودروها را متوقف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یک نوع بازتاب شب به نام گلاسبید (شیشه‌ای) در خط‌کشی‌های خطوط قرمز عابر پیاده وجود دارد، ادامه داد: از گلاسبیدها با درصد معین در رنگ‌ها استفاده می‌شود؛ گلاسبیدها نوعی از مواد شیشه‌ای هستند که بازتاب آن‌ها در شب به چشم راننده، موجب مشاهده واضح خطوط می‌شود.

کد خبر 676789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.