وزیر کشور وارد قصرشیرین شد + فیلم

وزیر کشور به منظور بررسی وضعیت زیرساخت‌های اربعین استان کرمانشاه، وارد شهر قصرشیرین شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی امروز _دوشنبه نهم مردادماه_ برای بررسی وضعیت زیرساخت‌های اربعین در استان کرمانشاه وارد قصرشیرین شد، در این سفر سیدمجید میراحمدی دبیر ستاد مرکزی اربعین، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، وزیر کشور را همراهی می‌کنند.

بازدید از زیرساخت‌های مرز خسروی و مسیر تردد زوار اربعین در استان کرمانشاه از برنامه‌های سفر وزیر کشور است و ستاد اربعین به ریاست وزیر کشور برگزار خواهد شد.

بازدید وزیر کشور از پروژه احداث قرارگاه اربعین وزارت دفاع

وزیر کشور در بد ورود به مرز خسروی از پروژه احداث قرارگاه اربعین حسینی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نزدیکی مرز بین المللی خسروی بازدید و آخرین وضعیت پیشرفت این طرح را بررسی و پیگیری کرد.

این پروژه هفت هکتاری که قرار است امسال میزبان زائران اربعین حسینی باشد، شامل چهار دستگاه سوله اسکان و پذیرایی، درمانگاه، آشپزخانه بزرگ، امکانات بهداشتی، پد بالگرد و پارکینگ است. هم اکنون سوله‌های این قرارگاه ساخته شده و سایر امکانات نیز با سرعت مناسبی در حال ساخت است.

در ادامه وزیر کشور از موکب بزرگ سپاه در کمربندی قصرشیرین بازدید کرد. این موکب در چهار سوله ۸۰۰ متری با ظرفیت اسکان سه هزار زائر در حال ساخت بوده و همچنین دو پارکینگ سه هزار خودرویی نیز در کنار این موکب آماده شده است.

مقصد دیگر وحیدی بازدید از جاده برکت به طول ۳.۴ کیلومتر به عنوان محور ترانزیت به منظور جداسازی مسیر تردد زوار از کامیون‌های حامل بار بود. این مسیر که کمتر از یک ماه است کار احداث آن آغاز شده است تا قبل از اربعین زیر بار ترافیکی کامیون‌های حامل بار می‌رود، اما عملیات آسفالت آن به بعد از اربعین موکول خواهد شد.

دیدار وزرای کشور ایران و عراق

عبدالامیر آل شمری، وزیر کشور عراق در نشست با احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به حاکم بودن دولتی اربعینی و حسینی در عراق، اظهار کرد: مراسم عاشور در عراق کاملاً تحت کنترل بود و بدون هیچ حادثه‌ای سپری شد.

وی ادامه داد: وضعیت امنیتی اربعین امسال با توجه به گرمای شدید و تعداد زوار تحت کنترل است.

وزیر کشور عراق به وجود چالش‌های در رابطه با نقل و انتقال زوار و خدمات به زوار اشاره و خاطرنشان کرد: در این رابطه هماهنگی‌های لازم با طرف ایرانی انجام خواهد شد و قرارگاه مشترکی برای حمل و نقل با حضور نمایندگانی از دو کشور تشکیل خواهیم داد.

آل شمری با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفت برای پذیرش ۳۰ هزار زائر، تصریح کرد: امکانات دولتی و و مردمی عراق در اختیار زوار قرار دارد.

وی با تاکید بر فعالیت ۲۴ ساعت شدن مرز خسروی، گفت: به دلیل اینکه هوا گرم است باید تدابیری اندیشیده شود که تردد بیشتر در صبح و شب انجام گیرد، چراکه گرمای ساعت ۱۲ تا ۱۶ شدید است و زوار گرمازده می‌شوند.

وی مسئولیت کشور در برابر زوار اربعین را سنگین دانست و گفت: ما با ۱۲۰ گیت در هر دقیقه امکان ورود ۱۲۰ زائر را داریم و تمام امکانات دولت عراق برای پذیرش زوار بسیج شده است، برای ۲۴ ساعته شدن مرز سومار و حمل‌ونقل زوار مشکلی نداریم و امنیت آن برقرار است.

در ادامه این دیدار احمد وحیدی، وزیر کشور نیز اظهار کرد: امروز با وزیر کشور عراق جلسه‌ای در مرز خسروی داشتیم که با موضوع تسهیل شرایط برای زوار برگزار شد.

وی افزود: این سومین مرتبه بود که با وزیر کشور عراق موارد را مرور کردیم، حمل‌ونقل، وضعیت بهتر در گذرگاه‌های مرزی، باز کردن گذرگاه‌های مرزی، گذرنامه‌ها، سهولت در حمل‌ونقل، امکان رسیدگی بهداشتی به زوار و تسهیل شرایط برای آن‌ها مورد بحث قرار گرفت که با روحیه خوب وزیر کشور عراق توافقات مورد تاکید قرار گرفت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم شرایط بهتری را نسبت به سال‌های گذشته برای زوار داشته باشیم و با توجه به گرمی هوا در حوزه زیرساخت‌ها، سایبان‌ها، مرز، حمل‌ونقل و امکانات هلال‌احمر شرایط بهتری را فراهم کنیم.

کد خبر 676771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.