عوارض آلایندگی در زمان مناسب و به‌موقع پرداخت شود

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بر اساس قانون، شرکت‌های آلاینده موظف به پرداخت عوارض آلایندگی خود از طریق اداره امور مالیاتی به شهرداری‌های استان خوزستان هستند، اما اگر این عوارض به‌موقع پرداخت نشود، تاثیر چندانی در شهر نخواهد داشت.

حمید دغاغله در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اهواز با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد در محاصره شرکت‌های صنعتی و نفتی مختلف قرار گرفته است، به‌نحوی که به‌شدت تحت تأثیر آلایندگی این صنایع قرار دارد.

وی افزود: بر اساس قانون زمانی که یک شرکت سبب آلایندگی می‌شود، یا باید به سمت صنعت سبز و کاهش آلایندگی حرکت کند یا اینکه عوارض آن را به شهرهایی متأثر از آن پرداخت کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، شرکت‌های آلاینده موظف به پرداخت عوارض آلایندگی خود از طریق اداره امور مالیاتی به شهرداری‌های استان هستند، اما اگر این عوارض به‌موقع پرداخت نشود، تأثیر آن‌چنانی در شهر نخواهد داشت.

دغاغله تصریح کرد: تابستان بهترین فصل برای انجام عملیات آسفالت است، چراکه در پاییز و زمستان رطوبت موجود سبب کاهش کیفیت آسفالت می‌شود؛ بنابراین اگر اداره کل امور امور مالیاتی استان به‌موقع عوارض را وصول کند، می‌توانیم عملکرد مناسبی در حوزه آسفالت داشته باشیم، در غیر این صورت باید در فصل زمستان هزینه بیشتری پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: درباره سایر پروژه‌های عمرانی نیز همین‌گونه است، اگر بودجه آن به سرعت تأمین نشود، زمان زیادی برای تکمیل صرف می‌شود و در نتیجه هزینه آن بیشتر خواهد شد؛ لذا انتظار می‌رود عوارض آلایندگی که نقش مهمی در توسعه عمرانی شهر دارد به‌موقع و در زمان مناسب خود پرداخت شود.

به گزارش ایمنا، تاکنون برای شهرداری‌های استان خوزستان هشت هزار میلیارد تومان از مطالبات عوارض آلایندگی وصول شده است، برآورد می‌شود سهم شهرداری‌ها و دهیارهای استان تا پایان سال ۱۴۰۰ با لحاظ جرایم غیرقابل بخشش آن بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان باشد که با وصولی‌های انجام شده بالغ بر ۴۲ همت آن باقیمانده است.

کد خبر 676765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.