ساخت مدارس توسط خیران از یک مکتب والا نشأت می‌گیرد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه استثنائی دهق گفت: ساخت مدرسه توسط خیران که ممکن است به ظاهر برای ما عادی جلوه کند، از یک معرفت و مکتب والا نشأت می‌گیرد و محصول یک نظام تربیتی ویژه است که خَیِری را هدایت می‌کند تا در چنین نقطه‌ای از کشور مدرسه‌ای بسازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا خان‌محمدی امروز _یکشنبه هشتم مردادماه_ در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه استثنایی دهق و هنرستان جوار صنعت در کارخانه همگام خودرو آسیا که با حضور مجید نسیمی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان و جمعی از خیران مدرسه‌ساز و مدیران استانی و شهری برگزار شد، اظهار کرد: این لحظات و عرصه ساخت مدرسه توسط خیران که ممکن است به ظاهر برای ما عادی جلوه کند، از یک معرفت و مکتب والا نشأت می‌گیرد و محصول یک نظام تربیتی ویژه است که خَیِری را هدایت می‌کند تا در چنین نقطه‌ای از کشور مدرسه‌ای بسازد.

وی افزود: کار بزرگی که خانواده ملااحمدی برای ساخت این مدارس در منطقه دهق انجام دادند، در عشق به اهل بیت (ع) خلاصه می‌شود. قرار است در این مدرسه کودکانی با نیاز ویژه آموزش ببینند، معرفت کسب کنند و به رشد و شکوفایی برسند، به همین جهت تا عمر دارند مدیون قدم‌های خیرین مدرسه‌ساز خواهند بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: به‌طور حتم با ساخت فضاهای آموزشی از نادانی و فقر به سمت نور، آگاهی و علم حرکت خواهیم کرد. امید است که به زودی شاهد روزی باشیم که تمام دانش‌آموزان در فضای ایمن درس بخوانند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان مدارس استثنایی نیاز به توجه ویژه دارند و بهتر بود که از این قشر نیز در این جمع حضور می‌داشتند. امید است که این مدرسه به‌زودی و با حضور دانش‌آموزان افتتاح شود. تفاوت ویژه چنین مدرسه صددرصد خیرسازی با سایر مدارس دولتی این است که عشق در آن جریان دارد و تربیتی که در آن شکل می‌گیرد نیز متفاوت با سایر مدارس خواهد بود. خیرین با ساخت مدارس مکتب‌خانه عشق ایجاد می‌کنند.

خیرین مدرسه‌ساز مکتب‌خانه عشق برپا می‌کنند

ساخت مدرسه استثنایی در دهق توسط خیرین مدرسه‌ساز

مجید نسیمی نیز در مراسم کلنگ‌زنی مدارس در منطقه دهق، اظهار کرد: امروز کلنگ‌زنی یک مدرسه استثنایی شش کلاسه را در دستور کار داریم که به مساحت زیربنایی ۵۰۰ متر مربع خواهد بود.

وی با بیان اینکه براساس اعلام رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان این مدرسه صد درصد خیرساز خواهد بود، افزود: توافقات روی این مسئله بود که ساخت مدرسه به‌صورت مشارکتی انجام شود، اما خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان ساخت صد درصد پروژه را برعهده گرفتند و از این طریق از آن‌ها تقدیر می‌کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان تصریح کرد: نقشه این مدرسه استثنایی آماده است و بلافاصله پس از کلنگ‌زنی عملیات احداث و ساخت آن آغاز می‌شود و امید است که به زودی شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که هرچه سریع‌تر این طرح که به دلیل جامعه استفاده‌کننده ویژه شده است، به سرانجام برسد تا دانش‌آموزان با نیازهای خاص بتوانند از آن بهره ببرند.

خیرین مدرسه‌ساز مکتب‌خانه عشق برپا می‌کنند

کد خبر 676727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.