آگهی‌های اجاره باغ، کلاهبرداری بود

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیون ریالی از شهروندان با شگرد درج آگهی دروغین اجاره باغ در سایت دیوار خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس در سایت دیوار از آنها، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با درج آگهی دروغین اجاره باغ و ویلا در بستر فضای مجازی و پس از دریافت مبلغ ۵۰ میلیون ریال از مالباختگان به عنوان بیعانه، پاسخگوی آنها نبوده و خود را از دسترس خارج می‌کرده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا آغاز و در نهایت متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و اعلام که اجاره باغ دربستی بهانه‌ای برای کلاهبرداری از شهروندان و کسب درآمد بوده و تصاویر مربوطه را از طریق آگهی‌های مختلف فروش املاک به دست آورده است.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

کد خبر 676691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.