انتشار تصاویر شخصی شهروند شاهین‌شهری با انگیزه انتقام‌جویی

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از شناسایی و دستگیری فردی که با سوءاستفاده از عکس‌های بارگذاری شده در صفحه شخصی یک شهروند در بستر فضای مجازی اقدام به ایجاد صفحه‌ای غیراخلاقی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ بهزاد ثابت‌راسخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی اعلام شکایت زنی جوان در خصوص سوءاستفاده از عکس‌های صفحه شخصی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسی موضوع در دستورکار پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد فردی ناشناس با سوءاستفاده از عکس‌های قربانی که در صفحه شخصی خود بارگذاری کرده بود، اقدام به ایجاد صفحه‌ای غیراخلاقی در فضای مجازی کرده و باعث هتک حیثیت وی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: سرانجام با اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، عامل این اقدام شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر و مشخص شد متهم به واسطه اختلافات قبلی با فرد شاکی و با انگیزه انتقام‌جویی دست به این اقدام زده است.

وی با اشاره به خطرات اشتراک‌گذاری عکس‌های خصوصی در فضای مجازی گفت: هر چند در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام کاربران می‌تواند تنظیمات را به صورتی قرار دهند که تنها دوستان خود بتوانند به محتویات بارگذاری شده دسترسی داشته باشند، اما تمام دوستان قابل اعتماد نیستند و امکان انتشار این عکس‌ها و سوءاستفاده از آن‌ها همیشه وجود دارد.

کد خبر 676689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.