مرد معتاد توسط همسر و دخترش به قتل رسید

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از برملا شدن نقشه قتل یک مرد معتاد به دست همسر و دخترش و دستگیری هم‌دستان آنها پس از چهار ماه فعالیت پیچیده علمی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان مبارکه خبر داد.

سرهنگ حسین ترکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: صبح روز بیست‌ودوم بهمن‌ماه سال گذشته، یکی از شهروندان شهرستان مبارکه طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از کشف یک جسد در سطل زباله واقع در یکی از خیابان‌های شهر خبر داد و بلافاصله مأموران تجسس کلانتری و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی شهرستان در محل حضور یافتند و پس از انجام تشریفات لازم، جسد که به دلیل متلاشی شدن قابل شناسایی نبود را به پزشکی قانونی تحویل دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات علمی و تخصصی صورت گرفته توسط کارآگاهان در سریع‌ترین زمان ممکن هویت مقتول که مردی ۴۶ ساله بود مشخص شد و پزشکی قانونی نیز علت مرگ را خونریزی و آسیب مغزی بر اثر شکستگی جمجمه ناشی از اصابت جسم سخت تشخیص داد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: با اطلاعات به دست آمده کارآگاهان، شناسایی عامل یا عاملان قتل فرد مذکور در دستور کار ویژه پلیس قرار گرفت و مأموران در تحقیقات صورت گرفته از همسر و دختر مقتول، متوجه اظهارات ضد و نقیض و ظن آنها به دست داشتن همسر و دختر مقتول در قتل وی معطوف شد، اما مدارک و مستنداتی دال بر اثبات این موضوع وجود نداشت.

وی ادامه داد: تحقیقات پلیس به صورت دقیق و با ظرافت خاصی در حال انجام بود، کارآگاهان تمام سرنخ‌ها را جمع‌آوری کردند و افراد مرتبط با مقتول را تحت بازجویی قرار دادند تا اینکه سرانجام پس از چهار ماه فعالیت پیچیده علمی، مدارک و مستندات لازم مبنی بر ارتکاب قتل توسط همسر و دختر مقتول و هم‌دستی دوست دختر مقتول به دست آمد و با تکمیل شدن تحقیقات، ضمن هماهنگی با مرجع قضائی هر سه نفر دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان مبارکه منتقل شدند.

سرهنگ ترکیان تصریح کرد: همسر و دختر مقتول که در ابتدا منکر ارتکاب قتل بودند، پس از اینکه با مدارک و مستندات پلیس روبه‌رو شدند لب به اعتراف باز و به جرم خود اقرار کردند. دختر مقتول در اعترافات خود اعلام کرد «پدرم به دلیل اعتیاد شدید به مواد مخدر بیکار شده بود و هر بار که موادش را برایش تأمین نمی‌کردیم به من و مادرم فحش‌های رکیک می‌داد و ما را به باد کتک می‌گرفت. دیگر از دست کارهایش به تنگ آمده بودیم و جانمان به لب رسیده بود تا اینکه نقشه قتل پدرم را کشیدیم و روز حادثه وقتی پدرم در اتاق بود به او حمله‌ور شده، با چکش بر سر او ضربه زده و او را به قتل رساندیم. بعد از کشته شدن پدرم به دوستم زنگ زدم و از او برای انتقال جسد کمک گرفتم. او هم آمد و نیمه‌های شب جسد را درون یک پتو پیچیده و بعد به وسیله خودروی خود به درون شهر برد و داخل سطل زباله گذاشت. بعد از این ماجرا برای اینکه کسی به ما شک نکند، به دوستم گفتم موتورسیکلت پدرم را نیمه‌های شب از منزل بیرون برد و گم کند ما هم به همه گفتیم که پدرم چند روز است که با موتورسیکلتش رفته و هنوز باز نگشته است.»

وی با اشاره به دستگیری فرد دیگری که در انتقال و فروش موتورسیکلت مقتول با عاملان قتل همکاری داشته بود، خاطرنشان کرد: با تکمیل شدن تحقیقات و بازسازی صحنه‌های جرم توسط متهمان، پرونده تشکیل و افراد دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کد خبر 676684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.