اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای تفرجگاه کوه نخودی اصفهان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه کوه نخودی برای ایجاد نقطه‌ای تفرجگاهی، خانواده‌محور و هیجانی در شرق شهر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در سال جاری دارد، گفت: با تکمیل این پروژه، کوه صفه در زمان طلوع و کوه نخودی هنگام غروب خورشید برای کوهنوردی و کوهپیمایی مناسب خواهد بود.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایجاد بام سبز و فضای سبز عمودی از جمله اقاماتی است که می‌تواند در زمینه ارتقای سرانه فضای سبز کمک کند اما با فضای سبز اکولوژیک همچون درختان، قابل قیاس نیست.

وی افزود: هر چقدر بتوانیم فضای سبز درختی با برگ‌های پهن را مورد توجه قرار دهیم، بهتر است، بنابراین موضوع کمربند سبز شهر جزو اصلی‌ترین پروژه‌های توسعه‌ای فضای سبز در دستور کار معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی درباره بام سبز هستیم تا در همین قالب مدل مزرعه سبز در بام منازل شهروندان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این مدل به‌صورت کشت سبزیجات است و آنچنان جنبه اکولوژیک ندارد اما سعی می‌کنیم شهروندان را در ایجاد این نوع فضای سبز بامی ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه جدا از مدل مزرعه سبز، در قالب بام سبز می‌توان درختچه‌هایی را در بام منازل کاشت، ادامه داد: طبق قانون شهرداری‌ها باید ۲۰ درصد مساحت ملک به فضای سبز اختصاص پیدا کند که اگر این موضوع رعایت شود، خیلی خوب می‌شود؛ علاوه بر این اقدام سعی می‌کنیم بیشتر درخت در سطح شهر به‌ویژه کمربند سبز بکاریم.

وی با بیان اینکه امسال پروژه‌ای برای کوه نخودی واقع در شرق شهر اصفهان در نظر گرفته شده است که در سال‌های گذشته باید انجام می‌شد، ادامه داد: فاز دوم کوه نخودی با اجرای این پروژه تکمیل می‌شود تا طبق برنامه‌ریزی‌ها نقطه‌ای برای تفرج خانواده‌محور و هیجانی در شرق اصفهان باشد.

بقایی با بیان اینکه پروژه کوه نخودی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای سال جاری دارد تا دسترسی به مسیر کوه ایجاد شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه طلوع آفتاب از شرق و غرب آن از غرب است، کوه صفه در زمان طلوع و کوه نخود در زمان غروب خورشید می‌تواند برای کوهنوردان و کوه‌پیمایان مناسب خواهد بود.

کد خبر 676633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.