افزایش ۱۸۵ درصدی درآمد گمرک/ درآمد ۷۴ میلیاردی حقوق ورودی خودرو

واریزی‌های گمرک به خزانه از محل ۲۰ ردیف درآمدی گمرک که در قانون بودجه پیش بینی شده است در چهار ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، با افزایش ۱۸۵ درصدی به پنج هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان رسید.

به گزارش ایمنا براساس اعلام گمرک ایران، مجموع وصولی‌های گمرک در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری به ۵۰ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان رسید. این میزان درآمدهای گمرکی که شامل مالیات بر ارزش افزوده وصولی از طرف گمرک، نیز است؛ نشان می‌دهد که در چهار ماهه سال ۱۴۰۲ واریزی‌های گمرک به خزانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۵ درصد رشد داشته است.

این گزارش در خصوص میزان درآمدهای گمرکی به تفکیک حقوق ورودی کالاها، خودرو، تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار و ۲۰ ردیف درآمدی گمرک می‌افزاید: مجموع کل درآمدهای وصولی از چهار بخش فوق‌الذکر و واریزی به خزانه به میزان ۲۲ هزار و ۳۸ میلیارد تومان بود.

براساس این گزارش، درآمد حاصل از ردیف حقوق ورودی کالاها بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، در چهار ماهه سال جاری ۱۶ هزار و ۵۹۳ میلیارد تومان بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷۶ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش به دلیل کندی روند واردات خودرو از سوی وزارت صمت میزان درآمد حاصل از حقوق ورودی خودرو فقط ۷۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش میزان حقوق ورودی وصول شده از تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار را ۱۸۶ میلیارد تومان اعلام کرد که ۳۷۰ درصد در مقایسه با سال قبل رشد داشت.

همچنین واریزی‌های گمرک به خزانه از محل ۲۰ ردیف درآمدی گمرک که در قانون بودجه پیش بینی شده است نیز در چهار ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، با افزایش ۱۸۵ درصدی به پنج هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان رسید. این درآمدها شامل عوارض صادراتی، عوارض هلال احمر، درآمد خدمات گمرکی، عوارض واردات لوازم آرایشی و بهداشتی و … است.

این گزارش میزان درآمد حاصل از وصول مالیات بر ارزش افزوده از طریق گمرک و واریزی به خزانه در چهار ماهه سال جاری را ۲۸ هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان عنوان کرد که ۲۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش همچنین می‌افزاید: در این مدت مجموع معافیت‌ها و تخفیفات گمرکی که براساس موضوع جز (۱) بند «ن» تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اعمال شده است، شش هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان بود.

کد خبر 676614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.