پیش‌ثبت‌نامِ الزامی انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: همه افرادی که داوطلب حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی هستند باید پیش‌ثبت‌نام انجام دهند، این پیش‌ثبت‌نام از شانزدهم مردادماه آغاز خواهد شد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری، امروز، یکشنبه هشتم مردادماه، در حاشیه دوازدهمین جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان‌، با تسلیت ایام ماه محرم و شهادت حضرت امام زین‌العابدین (ع) اظهار کرد: ابلاغ اصطلاحات جدید قانون انتخابات که روز گذشته توسط ریاست‌جمهوری ابلاغ شد و وزارت کشور نیز آن را به استان‌ها ابلاغ کرد در این نشست، مورد بررسی قرار گرفت؛ این اصلاحیه تا سطح فرمانداری‌ها اجرایی خواهد شد.

وی افزود: پیش‌ثبت‌نام موضوع مهمی است که در این اصلاحیه مد نظر قرار گرفته شده و در فرآیند انتخابات اثرگذار است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: همه کسانی که داوطلب حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی هستند باید پیش‌ثبت‌نام انجام دهند، این پیش‌ثبت‌نام از شانزدهم مردادماه آغاز خواهد شد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز چگونگی انجام پیش‌ثبت‌نام توسط وزارت کشور به‌طور رسمی اعلام خواهد شد و اگر فردی پیش‌ثبت‌نام را انجام ندهد، نمی‌تواند در فرایند انتخابات به‌عنوان داوطلب شرکت داشته باشد.

جان‌نثاری اظهار کرد: همه افرادی که داوطلب حضور در رقابت‌های انتخاباتی هستند باید این پیش‌ثبت‌نام را انجام دهند، از این‌رو ضروری است داوطلبان این اقدام را به روزهای پایانی موکول نکنند، زیرا ممکن است مدارکی نیاز باشد و برای آماده کردن آن‌ها نیاز به زمان باشد.

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبل برای فرآیندهای استعلامی مدت زمان محدودی وجود داشت و احراز صلاحیت با محدودیت زمان مواجه می‌شد، تصریح کرد: اکنون این قانون اصلاح شده است و فرصت بیشتری را در اختیار هیئت نظارت قرار می‌دهد تا در فرصت مناسب با تأمل و دقت بیشتری بررسی صلاحیت‌ها را انجام دهند تا حقی از فردی ضایع نشود.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در رابطه با مبحث مشارکت در انتخابات نیز گفت: یکی از موضوعات همیشگی ما در جلسات ستاد انتخابات، موضوع افزایش مشارکت است. افزایش مشارکت پیش‌زمینه‌هایی از جمله امیدآفرینی، نشاط سیاسی در جامعه و عوامل دیگر نیاز دارد.

وی افزود: در جلسات ستاد انتخابات، با توجه به اطلاعاتی که از شهرستان‌های استان می‌گیریم در تلاش هستیم تا نارضایتی‌های مردمی را بررسی و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

جان‌نثاری با تأکید بر اطمینان بخشی به مردم در حوزه‌های مختلف، گفت: مردم باید بدانند که انتخابات متعلق به آن‌ها است، سالم برگزار می‌شود، مرّ قانون اجرا خواهد شد و مجریان بر اساس وظایف خود عمل می‌کنند؛ در مجموع فرایند انتخابات با حضور مستقیم و نظارت مردم انجام خواهد شد به مردم دلگرمی می‌دهد تا برای حضور در انتخابات انگیزه پیدا کنند.

وی تصریح کرد: از دیگر نکات مهم که تبیین آن برای مردم ضروری است تشریح شرایط واقعی ایران اسلامی در جهان است تا مردم بدانند که دشمنان منتظر نتیجه انتخابات و میزان حضور مردم هستند.

جان‌نثاری متذکر شد: انتخابات باشکوه در کشور ما باعث یأس دشمن خواهد شد و ایران اسلامی مسیر پیشرفت را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات پیش‌رو از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: از این‌رو از همه مردم دعوت می‌کنم تا در این عرصه عظیم نقش‌آفرینی کنند تا جشن سیاسی بزرگی را در اسفندماه برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در رابطه با راهبردهای انتخابات اظهار کرد: مقام معظم رهبری چهار راهبرد اساسی (تأمین امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت) را برای انتخابات پیش‌رو تعیین کرده‌اند؛ همه فعالیت‌های ما ذیل این چهار راهبرد اساسی است و برای هر کدام تعریف مشخصی داریم.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: به همه کنشگران اجتماعی، سیاسی و فرهنگی توصیه می‌کنیم اگر به ایران اسلامی و تمامیت ارضی کشور علاقه‌مند هستند، شایسته است در انتخابات حضور فعال داشته باشند و مردم را برای این مهم تشویق کنند.

وی گفت: حضور فعال در انتخابات، نشاط سیاسی و آرای مردمی، پایه‌های نظام را مستحکم خواهد کرد و موجب یأس دشمن می‌شود.

کد خبر 676598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.