زاینده‌رود در محدوده ناژوان جاری شد / نجات درختان کهنسال اصفهان

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: آب حداقلی در انهار سنتی و بستر رودخانه زاینده‌رود در محدوده‌ بیشه‌ ناژوان برای نجات درختان کهنسال و فضای سبز جاری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آخرین نوبت افزایش خروجی سد زاینده‌رود، در راستای تأمین آب باغ‌ها و درختان غرب اصفهان، خروجی سد زاینده‌رود از سی‌ام تیرماه بازگشایی شده و در پی آن، آب در کانال‌های منشعب آب کشاورزی مناطق غربی جریان پیدا کرد که کانال‌های آب کشاورزی بعضی مناطق از جمله فلاورجان، خمینی‌شهر، لنجان و نجف‌آباد تحت تأثیر قرار داد.

بر اساس سهمیه مصوب شده توسط کارگروه سازگار با کم‌آبی، جریان آب در کانال‌های مذکور حدود ۹ تا ۱۰ روز ادامه دارد.

اما از شب گذشته _شنبه هفتم مردادماه_ آب در منطقه ناژوان رودخانه زاینده‌رود جاری شد و رسانه‌ها از جاری شدن زاینده‌رود خبر دادند.

آن‌طور که افشین رضایی، مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات شرکت آب منطقه‌ای اصفهان می‌گوید: این آب حداقلی در انهار سنتی و بستر رودخانه زاینده‌رود در محدوده بیشه ناژوان برای نجات درختان کهنسال و فضای سبز جاری شده است.

به گفته وی با توجه به گرمای بی‌سابقه اخیر از سرریز انتهای کانال نکوآباد در منطقه درچه به مدت محدود، آب حداقلی برای نجات درختان کهنسال ناژوان و فضای سبز وارد بستر رودخانه زاینده‌رود و مادی‌ها (انهار سنتی) خواهد شد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: این آب با هدف اصلی تغذیه بیشه ناژوان و مادی‌ها بوده و اندکی از آن از محدوده ناژوان به سمت مرکز شهر جاری شده است.

رضایی ادامه داد: آب رهاسازی شده صرفاً سرریز کانال چپ نکوآباد است.

وی افزود: آب از سد زاینده‌رود به مدت ۱۰ روز جهت باغات غرب افزایش داشت و طبق برنامه‌ریزی از بامداد امروز کاهش پیدا کرد.

کد خبر 676596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.