کاهش هزینه‌های گردشگری در بوتان

هزینه‌های گردشگری در بوتان، کشوری بر فراز کوه‌های هیمالیا، کاهش قابل‌توجهی را تجربه کرده و همین امر زمینه را برای حضور افراد بیشتر در آن فراهم آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی چند دهه گذشته همواره از تعداد گردشگران بوتان کاسته شده که محققان علت این امر را به اعمال مقررات متعدد توسط دولت، به‌ویژه افزایش هزینه سفر به کشور، نسبت داده‌اند. گردشگری در بوتان در سال ۱۹۷۴ آغاز شد و مدیران از همان زمان، رویکرد ویژه‌ای را در زمینه توریست‌پذیری اتخاذ کردند به این صورت که هزینه بالایی را برای ورود به کشور و بازدید از آن در نظر گرفتند تا از ازدحام مسافران در بوتان خودداری و از این طریق به حفظ چشم‌اندازها و محیط زیست کمک کنند. با این حال مدیران به‌تازگی از کاهش هزینه‌های سفر به این کشور و اقامت در آن خبر داده و مدعی شده‌اند خواهان پذیرش گردشگران بیشتر به قلمرو هستند.

هزینه سفر به بوتان

بوتان کشوری با جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفر است که دولت آن از همان ابتدای شروع گردشگری در کشور، پرداخت هزینه‌های سنگینی را برای مسافران خود اعمال کرد تا از ورود افرادی بیش‌تر از جمعیت به قلمرو جلوگیری کند. هزینه سفر به این کشور تا پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹ برای گردشگران بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار برای هر روز اقامت در کشور بود که هزینه ۶۵ دلاری توسعه پایدار را نیز در بر می‌گرفت (هزینه توسعه پایدار به مالیاتی اشاره دارد که بر مسافران بوتان به ازای هر روز حضور خود در کشور تحمیل می‌شود تا برای توسعه پایدار کشور مورد استفاده قرار گیرد). همین امر باعث شد هیچ‌گاه تعداد مسافران سالانه کشور از ۳۱۵ هزار نفر تجاوز نکند و این در حالی بود که تعداد گردشگران کشورهایی با فرهنگ و وضعیت جغرافیایی مشابه با بوتان، نظیر نپال در هر سال از یک میلیون نفر نیز بیشتر می‌شد.

پس از مهار نسبی انتشار کرونا در سال ۲۰۲۲، دولت بوتان دستور ترویج دوباره گردشگری را صادر کرد و هزینه توسعه پایدار را ۲۰۰ دلار برای هر روز اقامت در کشور در نظر گرفت که البته این هزینه شامل غذا، حمل‌ونقل و هتل نشده است. هزینه توسعه پایدار برای کاهش اثرات گردشگری بر کشور، حفظ پایداری و توسعه پروژه‌های سبز بوتان مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این حال مبلغ بالای آن به کاهش ورود گردشگران به بوتان منجر شده و همین امر، مشکلات اقتصادی را در بخش گردشگری افزایش داده است. به همین دلیل، دولت تصمیم گرفته است هزینه سفر و اقامت در بوتان را کاهش دهد تا گرایش مردم جهان را به سفر به این کشور زیبا افزایش دهد. از این پس، مسافران می‌توانند با پرداخت هزینه برای چهار روز سفر در بوتان، چهار روز بیشتر در آن اقامت گزینند و کسانی که هزینه اقامت در کشور را برای ۱۲ روز پرداخت کنند، قادر به حضور در بوتان به مدت یک ماه خواهند بود.

کاهش هزینه‌های گردشگری در بوتان

کد خبر 676567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.