تجهیزات موکب‌های ایرانی مستقر در عراق از مرز سومار خارج می‌شود

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سومار یکی از مرزهای ورودی استان کرمانشاه است که قابلیت رونق بیشتر را دارد، گفت: در ایام اربعین قرار است تجهیزات و امکانات موکب‌های فعال در عراق از طریق این مرز خارج شود.

محمدطیب صحرایی در حاشیه بازدید از زیرساخت‌ها و امکانات مرز و بازارچه مرزی سومار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مرز سومار یکی از فرصت‌های خوب تجاری استان کرمانشاه است و در حال حاضر تعداد ۲۵۰ دستگاه کامیون صادرات از استان کرمانشاه وارد عراق می‌شود که ورود تعدادی کامیون نیز از طریق این مرز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سومار یکی از مرزهای ورودی استان کرمانشاه است که قابلیت رونق بیشتر را دارد، افزود: در ایام اربعین قرار است تجهیزات و امکانات موکب‌های فعال در عراق از طریق این مرز خارج شود و تصمیم بر این است که از فرصت مرز سومار در اربعین برای تقویت موکب‌های ایرانی استفاده شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: برای همین منظور امکاناتی در مرز مستقر می‌شود و پس از اربعین نیز از امکانات نصب شده برای تقویت مرز و تجارت با عراق استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری شاهد رشد ۳۰ درصدی صادرات از مرز سومار بودیم، در تلاش هستیم که رشد صادرات از این مرز افزایش پیدا کرده و به یک مرز فعال و سودآور برای استان کرمانشاه تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، سومار در مرز ایران و عراق واقع شده و فاصله آن با شهر مندلی عراق پانزده کیلومتر و یکی از نزدیک‌ترین شهرهای ایران به بغداد است.

کد خبر 676528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.